Ang vognposen...

LittleBiii

Forumet er livet
Jeg tenkte å vaske vognposen nå før lille i magen kommer til verden :) Det er jo en sånn dunpose til vogn. Vasker man den på vanlig vask? Har også hørt at man bør ha noen vaskeballer/tennisballer i maskinen sammen med posen? Kan man vaske den uten sånne? Noen som vet? Er så redd for å gjøre noe galt, da jeg ikke har vasket vognpose før :P

Om det er dun i posen, så MÅ du ha tilgang på tørketrommel. Du trenger tennisballer til tørkingen i trommel. Dunen vil ved vanlig vask uten tørketrommel klumpe seg = miste varmeffekten. Mitt tips er å Google vask av den type pose du har - da får du nok en god veiledning tenker eg :) Selv har eg Voksipose og denne vasket eg ikkje før bruk. Men den var kjøpt ny da.

Om det er dun i posen, så MÅ du ha tilgang på tørketrommel. Du trenger tennisballer til tørkingen i trommel. Dunen vil ved vanlig vask uten tørketrommel klumpe seg = miste varmeffekten. Mitt tips er å Google vask av den type pose du har - da får du nok en god veiledning tenker eg :) Selv har eg Voksipose og denne vasket eg ikkje før bruk. Men den var kjøpt ny da.

Okei.. vi har tørketrommel, men den har ikke tørket så bra de to siste gangene jeg har brukt den, så da bør jeg kanskje vente til jeg eventuelt får fikset den da :( Men takk for raskt svar og for tips. Skal google posen og se om jeg finner en veiledning. Ønsker å vaske den før bruk i og med at den har ligget i kjelleren en stund :)

Enig. Er det dun så må den tromles etterpå.

Er det ikke vaskeanvisning på posen?

Lurte på det samme ang bilstolposen vår. Men slo det fra meg da jeg er så redd for å ødelegge den, fant ut at det holdt å bare lufte den godt :p

Lurte på det samme ang bilstolposen vår. Men slo det fra meg da jeg er så redd for å ødelegge den, fant ut at det holdt å bare lufte den godt :p

Jaa, ser den.. Er livredd for å ødelegge den jeg også.. men føler jeg må vaske den siden den har ligget i kjelleren en stund :P

Må ha tennisballer og tørketrommel ja.
Ellers blir dunposen helt flat... :p

Du kan og legge den i frysen en dag, så er en god del bakterier drept :-)

Du kan jo levere den på rens, da er de ansvarlige :-) bør helst være 10-15 minusgrader... Men 2 minus hjelper jo mer enn ikke noe :-)

Ja det er sant. Jeg får se hva jeg gjør. Føler bare for å ha det meste rent og klart til lille snuppa vår kommer :)
Skjønner godt den! Jeg og vasker alt som går ann :-)

Jeg vasket dunposen på ullprogram, men haddenok fått ordnet tørketrommelen først. Vår trommel har skåneprogram til tørking som jeg brukte.

Jeg vasket dunposen på ullprogram, men haddenok fått ordnet tørketrommelen først. Vår trommel har skåneprogram til tørking som jeg brukte.

Ja, jeg tenker kanskje å se om vi kan få fikset tørketrommelen, og så bare vaske og tørke vognposen når vi har fått trommelen i orden :)

Ja, jeg tenker kanskje å se om vi kan få fikset tørketrommelen, og så bare vaske og tørke vognposen når vi har fått trommelen i orden :)
Eller kanskje du kan låne trommel hos noen venner?

Eller kanskje du kan låne trommel hos noen venner?

Det hadde jo forsåvidt gått det også... men vi har nettopp flyttet til en ny plass og jeg kjenner ingen her :P Men må jo uansett få fikset vår tørketrommel, så vi kan jo like gjerne bare få fikset den og så vasker jeg den bare senere når det har blitt gjort :)

Back
Topp