Ang vognbruk

Ellie86

Elsker forumet
Dere som har barn fra før, hvor lenge synes dere det er greit å bruke vogn?

Dere som er førstegangs, hvor lenge ser dere for dere at dere kommer til å bruke vogn?

Selv blir jeg litt forbauset over at barn på 5år og oppover fortsatt sitter i vogn! Min datter er 3 år og hun sitter ikke i vogn. Ser ikke helt behovet. De trenger å bruke kroppen, ikke sitte i en vogn å bli dyttet rundt. De orker utrolig mye hvis man motiverer de. :)
Hun har vært med på topptur, går til barnehagen, gikk 3 dager i dyreparken i Kristiansand osv :)

Største frøkna mi og mellomste har ikke brukt vogn siden de var litt over 2 år gamle. De ville heller gå selv :-) Minstemor er 2 i september, men siden hun er så mye mye mindre enn hva som er normalt, regner jeg med at hun kommer til å bruke vogn en god del lengre.

Syns også det er rart når jeg ser barn fra 3 år og opp som sitter i vogn overalt, men de har sikkert sine grunner.. litt merkelig var det når barnehagetoget på 17 mai kom bortover veien og det var mange barn mye eldre enn jenta mi som satt i vogn hele veien :S Var bare snakk om en km eller to..
Her brukte vi vogna som sovevogn i barnehagen til jenta mi var nesten 2 år, ellers ikke brukt i det hele tatt fra 1,5 år, hun har godt av å røre seg :-) Skikkelig fjellgeit er hun, som elsker å gå turer..

Vogna her blir stort sett brukt dersom han trenger en dupp på dagen, eller om vi er på reise! Han vil helst gå! Så den blir ikke mye brukt nå. han er 2,5 år!

Den ble brukt til ho slutta å sov i barnehagen, nesten tre år:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja en ting er når de sover i den, en annen ting er når de sitter der på tur hehe.
Nå er vel sikkert jeg litt streng ang vognbruken her i huset, men det har de godt av :D

Har ei på 1,8 mnd og hun vil helst gå. Så vognen er med sånn i tilfelle hun blir sliten. Vet ikke hvor lenge vi kommer til å bruke den, men fortsetter hun sånn her så er hun nok helt slutta med vogn neste sommer. Selv om jeg synes 2 år er litt lite :) hun sover jo såklart i vogna da, blunder på 3 timer så det kommer hun nok til å fortsette med en god stund siden hun er veldig sktiv og trenger mye søvn :-)

Har med vogn på lange turer! Setter han heller der en å gå å bære på han når han blir sliten av å gå!
Er 2 år og 4 mnd nå..
Blir ståbrett når mikro kommer :)

Første var vel rundt 3. Nr 2 var 4. Men da kun på lengre turer eller om det var rett etter bhg og hun var trøtt.
Skal sies at hun sliter med vokse smerter i beina som gjør at hun ofte ikke orker å gå for mye om gangen.

Sent from my GT-I9100

Elste henta hos meg brukte nesten t ho var 5,men da kun på lengre turer! Ho sliter med kraftig astma å kunne ikke gå lenge om gangen uten at det ble hosting,spy å mye stress!
Fikk utrolig mange stygge/rare blikk fra andre mødre når jg kom med ho i vogna.... Men de vet ho ikke grunnen til hvorfor ho satt i vogn.... Så ble en smule irritert når fremmede kom bort å sa til Elste jenta"er ikke du litt stor t å sitte i vogn?!"
Nå er ho 6 å sliter enda med lenge turer...

Begge mine sluttet med vogn når de var rundt 3 år. Ble ikke mye brukt på slutten, men litt i ny og ne. Hadde vel faktisk med vogn til mellomste da han var 4 år på 17 mai, for det var så langt å gå i relativt raskt tempo.

Broren min satt i vogn til han var 5, da fikk han rullestol. Det er ikke alltid man kan se grunnen til at store barn sitter i vogn. ;)

Min er 1,5 år og vil helst gå selv! Tar som regel med vogna, for jeg orker ikke bære han om han skulle bli sliten, men som regel så går han.
Bonus satt i vogn til hun var 4, og der var det fordi mammaen hennes ikke orker å løpe etter henne eller at det skulle ta så lang tid, og så ble det bare en vane for henne at hun ville sitte i vogn, Hun hylte, satt seg ned og nektet å gå videre hvis hun ikke fikk sitte i vognen eller bli bært...
Mini her "mister" vogna etter sommeren (da blir han 2), men om vi skal i parker og gå hele dagen osv, så kommer jeg til å ta den med.
Jeg synes ikke noe om at barna får sitte i vogn fordi foreldrene er late, men som sagt over her så er det ikke alltid man vet grunnen til at barna sitter i vogn! Mange barn trenger vognen til de er ganske store! :)

Back
Topp