Ang. vogn! Trenger litt info om city cross

Ja, har hatt den til førstemann :) Super vogn!!! Lett, lun og god å trille. Tok mye mindre plass en simo kombi som jeg hadde de første 6 mnd med nr.1. Simo'en var tung og løfte ut og inn av bil + at den tok mye plass i bilen, så var en drøm når vi bytta den ut i en City cross.

Har ikke hadd city cross med bag da, så der har jeg ingen erfaringer :)

Vi esker city crossen vår, den er lett å trille, pen å se på, lett å pakke sammen, tar liten plass i bil, stor bag som gir god plass til baby selv med vinterpose!! Stort pluss er at du kan ha barnet mot deg helt til han/hun slutter med vogn :)

Hurra for City Cross! 

Currrlysue skrev:
Ja med citybag, elsker den. liten og lett men samtidig stor og god ;) 

Hadde city cross til småen var passert 1 år sist, og så bytta vi til EW qtro når han ville sitte fremover. Kommer til å gjøre det likedan med lille i magen :-)

Tusen takk for svar.. Var å så på city crossen her om dagen..likte den kjempe godt, men ville bare høre erfaringer:D Ikke i tvil lengre:D

har kjøpt city crossenselv, og aldri hørt noe negativt m den, har to venninner som også har kjøpt den.

Alle butikker jeg har vært innom og spurt om de kan anbefale meg en lett, praktisk, kvalitetsvong, jeg kan ha hele vognperioden.
Har ikke brukt den ennå men gleder meg veldig til å ta den i bruk! :)

bet_ skrev:

Hadde city cross til småen var passert 1 år sist, og så bytta vi til EW qtro når han ville sitte fremover. Kommer til å gjøre det likedan med lille i magen :-)

Går det ikke an å bytte kjøreretning på city crossen? Jeg trodde det jeg. :)

Sjokoladepiken skrev:

bet_ skrev:

Jo det kan du, på både bagen og sportsdelen, ikke at det er noe man trenger på bagen da men ;)

Vi kikket på den, men valge i stede edge duo fordi flere venner erfarte at city cross ble for liten når man har sommerbarn. De fikk ikke plass til både barn og vinterpose i bagen når vinteren kom, så de måtte gå over til sportsdelen allerede da babyen var 6 mnd gammel.

Imsa skrev:
Vi kikket på den, men valge i stede edge duo fordi flere venner erfarte at city cross ble for liten når man har sommerbarn. De fikk ikke plass til både barn og vinterpose i bagen når vinteren kom, så de måtte gå over til sportsdelen allerede da babyen var 6 mnd gammel.

4cm i forskjell på innlerlengde på bagen!:) det var aldri noe problem for oss!:) bagen passa vinteren over men vi bytta før fordi han satt seg opp i bagen da ville jeg spenne han fast!:p

4 cm er ganske mye hvis du sammenligner bagene. City cross er også smalere, så du mister noen cm der også. Bagen ble iallfall for liten for våre venner, og de synes det var litt tidlig. I tillegg har duo Edge ekstra polstring i hver ende som du kan ta ut og få 2-3 cm ekstra i tillegg til de 4 cm som allerede er der:)

Hun på Babycare sa at de 4 centimetrene var med polstringen.. Dvs. at baggen på edgen er omentrent 2 cm lengre med polstringen. Hadde egentlig bestemt meg for edgen, men du verden for en forskjell i vekt å størrelse på selve vognen ifht. city crossen.... Hadde aldri sett det for meg...Har forhørt meg litt og en venninne av meg har hatt den til begge barna deres...Sistemann var godt over 4.5 kg da han ble født.. men de sa vogna hadde passet utmerket. Han var også sommerbarn vel og merke:D Men det er vel forskjellig hva folk mener...edgen er jo kjent for god plass til barnet, så den er nok romsligere.

Sjokoladepiken skrev:

bet_ skrev:

Joda, det går fint an å snu sittedelen. Men syntes vogna ble tyngre å trille med fremovervendt sportsdel. Og så savnet jeg mer svingbare forhjul når han ble større og tyngre. Må forøvrig legge til at jeg er over gjennomsnittet interessert i vogner, så syntes det var moro å prøve en til i løpet av vognperioden ;-)

Back
Topp