Ang. Vending.

En-to-tre-snartfire

Forelsket i forumet
Mini ligg i seteleie enda. Skal ikke til jm før på tirsdag, er da 37+2. Er det noen som vet om det er no "siste frist" for å prøve å snu?
Han blir jo bare større, og jeg er veldig lita/kort. Vil ikke føde i sete, men vil ikke ha ks hell. Syns det er så vanskelig å ta slike avgjørelser..

leste om en i stad som hadde hatt vendeforsøk i uke 39. trur det kommer ann på hvilket sykehus man hører til. Jeg skal egentlig til vendeforsøk på tirsdag, er da akkurat uke 37. Men har bestemt meg for å ikke gjenomføre det.

Akkurat.. er det no spesiell grunn til at du ikke vil? ( treng ikke svare om du ikke vil) Er usikker ang snuing jeg og, det kan jo skje ting i magen som man ikke ser.. vet rett og slett ikke hva jeg vil.. og det begynner vel snart å haste med å finne det ut.

Ja, begynner å haste litt nå!
For meg så er det flere grunner. jordmor jeg går hos er ikke for snuing, og etter å ha lest en del om det ønsker jeg heller vente å se om han snur seg selv eller få planlagt ks.. Har gått over et år nå med hyppig hjertebank og høy puls, og under snuingsforsøk får man noe som hjelper magen å bli mindre stram.. I det stoffet er det noe som gir både høy puls og hjertebank. Ønsker ikke fremprovosere det når jeg sliter med det såpass ofte som jeg gjør i tilleg!
Trenger ikke flere bekymringer. også siden sjangsen for at baby holder seg i hodeleie etter snuingsforsøk er såppas liten velger jeg det bort rett og slett. Så nå gjenstår det å se om jeg MÅ føde sete eller ikke!
Men igjen er det jo de som har hatt positive vendingsforsøk som ikke ville vært foruten.. Vanskelig situasjon. Vil jo hlest føde normalt!

Uff, ja da skjønner jeg at du velger det bort. Er veldig usikker på alle tre alternativene, men håper å bli litt klokere etter å ha vært til jm. Jeg må uansett kjøre to timer til sykehus for alle tre tinga, og er redd for å ikke rekke frem hvis jeg er i fødsel. Setefødsel i ambulanse høres ikke no særlig ut.
Får håpe de små finner ut at de skal snu seg selv snart:)

Da jeg var hos jm for to uker siden, sa hun at hodet lå nede i bekkenet.
I dag hos legen, trodde hun at hodet var opp. Jeg spurte om mini fortsatt kan snu seg, og legen sa "jada". Er 37+2 i dag, og har absolutt ikke lyst på seteleie...skal til jm neste fredag, og tror hun har mer erfaring i å kjenne leie; hvis ikke hun er rimelig sikker på at hodet er ned, vil jeg spørre om ul.
Aner ikke om de snur på sykehuset her, og i så fall når...

Vi får håpe de snur sediva seg selv ganske raskt ja, hadde vært det beste :)

Back
Topp