Ang velling

[trultemor]

Elsker forumet
Det er så mye snakk om velling her. Kan man lage velling ut av morsmelk?? Sikkert et dumt spm men..

Ok, jeg har faktisk ikke sett på pakka [8|], men handla inn både risgrøt og maisgrøt i dag.
Tenkte å begynne å prøve med velling om kvelden, kanskje han ikke er våken mellom 03 og 05 da! [:@]

Jeg har ingen problemer med å amme annenhver time som jeg driver på nå, men det jeg har problemer med er å være våken flere timer midt på natta! [:'(] Jeg blir så sint, trøtt, sliten og frustrert av det, i tillegg til at jeg får max 2 timers sammenhengende søvn resten av natta. Så nå er det på tide å gjøre tiltak før jeg går på veggen.

Trenger jeg å klippe hull i tåtetuten? Vellingen kan da umulig bli så tykk med et par ts grøt i seg at den ikke går gjennom hullene som er der?

Akkurat prøvd å gi Leon en tskje maisgrøt i melka nå på kvelden. Men han fikk ikke noe ut av flaska, så må kjøpe større tut. Prøvde avent sine med to hull... Leon våkner hver andre time gjennom natta nå....

Vi använder oss av Dr. Browns flaskor och på kvällen så har vi y-tutten, beregna til tjockare dryck [;)]

Hvor finner dere Risgrøt? Jeg finner bare maisgrøt jeg [;)]

Ica, Rema1000, Meny har hvertfall Risgrøt[;)]

Jeg lurer igjen.. Det står jo ikke på pakka åssen man lager velling da. Hvor mye melk og hvor mye pulver???

Skal jeg begynne med 100 ml og 1 ts kanskje?

Første gang jeg ga så ga jeg 2 te-skjeer i melka hans. Han spiser 200ml han da[:)]. Du må bare prøve deg frem.. Start med 1 skje i 100 ml som du sa... Funker ikke det så bare øker du.

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Første gang jeg ga så ga jeg 2 te-skjeer i melka hans. Han spiser 200ml han da[:)]. Du må bare prøve deg frem.. Start med 1 skje i 100 ml som du sa... Funker ikke det så bare øker du.

vi startet med 20 ml og en ts, bare for en smaksprøve....[;)] mathiasen spiser jo lite men ofte.... 

Back
Topp