Ang vekttråden.

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva tenker dere? Et innlegg hver som vi oppdaterer, eller nytt hver gang, hvor vi tar med oss utviklingen? Sistnevnte gir bedre mulighet til å se at noen oppdaterer, hvilket er greit om man også kommenterer og vil ha innspill, men blir veldig laaang etterhvert.

Jeg er vant til et innlegg hver, men usikker på om det er best egnet? Hva mener dere?

Om du spør om min mening liker jeg et hver, også redigere man hver uke :) så dette er min plass typ.

Jeg har allerede minst to innlegg der, men redigerer lett det første til å bli mitt.

Tar det gjerne sånn, blir fort veldig lang ellers, mange av oss veier oss 30-40 ganger

Samme for meg. Jeg synes jeg har bedre oversikt med alt i ett innlegg. Men vi kan jo skravle om vekt slik at tråden holder seg oppe?

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Jeg hadde uansett kommet til å ha alt, altså kopiert fra forrige, ellers har man jo null oversikt. Men oppdaterer gjerne bare mitt første, lett det.

I morgen fem uker, veie igjen.

Jeg syns det er best å ha et innlegg, så får man se forandringen, og man slipper å bla i evigheter :P i tillegg er det gøy å se andres utvikling også, og det er lettere hvis alle har ett innlegg hver :)

Ett innlegg hver virker mest fornuftig:) jeg kunne hvertfall tenke meg å være med på det:) hvor mye regnes det som normalt å legge på seg forresten? Jeg har alltid vært veldig slank, så dette blir noe nytt;)

Det normale (som i "det man legger på seg av baby, livmor, vann, pupper, fettreserver til å tære på, en ekstra liter blod og diverse sånne andre greier man altså får" er ca 12 kilo. Min mor la på seg 9 kilo med meg, inntil de siste par ukene med svangerskapsdiabetes og veldig mange liter vann i kroppen. Hun lå på rom med to stykker som hadde lagt på seg 40 kilo hver... Alt er mulig.

Jeg har vel karret meg opp i ca 12 kilo begge de to gangene før, så vi får se hvordan det går denne gangen.

Det normale (som i "det man legger på seg av baby, livmor, vann, pupper, fettreserver til å tære på, en ekstra liter blod og diverse sånne andre greier man altså får" er ca 12 kilo. Min mor la på seg 9 kilo med meg, inntil de siste par ukene med svangerskapsdiabetes og veldig mange liter vann i kroppen. Hun lå på rom med to stykker som hadde lagt på seg 40 kilo hver... Alt er mulig.

Jeg har vel karret meg opp i ca 12 kilo begge de to gangene før, så vi får se hvordan det går denne gangen.
10-12 kg har jeg lest. Ikke alle som har like stor økning av brystvev og vann osv...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Jeg la på meg 22 forrige gang. 15 av kiloene vAr borte da jeg kom hjem fra sykehuset.

10-12 kilo ja, det er vel deromkring, sånn det normale. Men noen legger på seg mindre. Og noen legger på seg mer. Noen pga lite vann og pupper, ikke minst lite fettreserver. Andre legger på seg mer. Noen pga mye vann i kroppen, de fleste pga absolutt også økte "fettreserver". Noen får det lettere av enn andre også. Ingen er vi like. (vann i kroppen går jo heldigvis lett bort da, noen fettreserer å tære på skal vi ha, men når de er større enn behovet, så blir det mer pes å kvitte seg med dem etterhvert...)

Greit å veie seg ukentlig da, så man har litt kontroll :)

Ja,jeg blir helt veienazi når jeg er gravid. for min del mest for å sikre at jeg går oppover, ikke hindre at det blir for mye.
(Vet jo at det kan bli annerledes denne gangen)

Men jeg ser det dumme med søndag som veiedag.... (jeg veier meg ved ukeskift, som inntil videre er søndager)

Jeg har en tendens til å "kose meg" på lørdagskvelden... Ser bort på en halvspist potetgullpose... (Jeg har fått hjelp av mannen da...) Hmm, veiing fredager hadde passet bedre, FØR den usunne helga, liksom... Om jeg går med på at termin beregnes etter siste mens får jeg termin et par dager tidligere, og ukeskift på fredager... *ler*

Neida, jeg skal veie meg i morgen jeg.

Jeg ser den, har klart å trøkke i meg både chips, dip, sjokolade og smågodt :P Må nok prøve å begrense helgekosen litt disse månedene, jeg er altfor glad i snop!

Back
Topp