Ang vektlegging av arbeidsforhold

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg jobber for tiden 30%.. Jobber da 2 litt kortere dager.. etter sjefens ønske.. Jeg selv kunne egentlig ha tenkt meg å jobbe 3 halve dager... men det var ikke helt sjefens planer

Jeg skal snart øke prosenten til 50%.. og da har jeg lyst til å ha fri fredager.. og jobbe 4 korte dager... (tror sjefen fortsatt vil at jeg skal jobbe 3 dager.. nesten fulle dager blir det da)

Og tenkte å argumentere med at jeg trenger litt tid hjemme før jeg henter vesla i barnehagen.. jeg trenger tid til å trene.. for pga sykdommen min så er det svært viktig for meg å holde meg i form.. og det er ikke så lett å gjøre etter at jenta mi er hentet i barnehagen

Blir det dumt å argumentere med dette? Eller tror dere sjefen gir blanke i min fritid?

Er det ikke sånn at jeg selv egentlig har krav på å styre hverdagen min litt selv? At jeg kan være med å bestemme litt hvordan jeg skal jobbe? Føler det er svært viktig pga sykdommen min..

Det spørs jo hva slags jobb du har og hvor villig sjefen er det da tenker jeg. Det beste er jo at du får gjort jobben som trengs å gjøres, så du kan jo bruke som argument at du vil gjøre en bedre jobb med flere og kortere dager enn fulle dager og hvorfor. Men sånn ellers, nei, sjefen din kan bestemme om det er fulle eller tilnærmet fulle dager du skal jobbe eller om du kan ha flere korte. Du har ikke krav på å være med og bestemme arbeidstida, men kan si hva du ønsker og hvorfor.

Back
Topp