ang vekt..

inLove

Elsker forumet
har dere gått opp noe særlig i vekt til nå? ser at det står i svangerskapsboken at man går mest opp i vekt fra uke 17-24.

jeg har gått opp 3.5 kilo. liker det dårlig siden jeg ikke hadde gått opp noe med jenta mi i samme periode sist!  men har vært mye dårligere denne gangen så har måttet dempet kvalmen med å spise ofte selv om matlysten er på bunn. La på meg en del på slutten sist for det å være høygravid til jul er farlig :P

Når jeg var 14uker så hadde jeg gått opp 3kg. Prøver å være flink med å spise litt sunnere, gikk opp 20kg med første og det er TUNGT! :)

Gikk opp 2.5kg etter 3mndr..nå er jeg 15+2 på vei, og har gått opp 3kg.. spiser jo som en hest om dagen :p *ler* går bare og venter på neste måltid,hehe.. ikke er jeg særlig aktiv heller..men tenkte begynne å trene litt nå og spise sunne ting!... vil ikke gå opp mer enn jeg må.. :p

Jeg er 0,5kg mindre enn jeg var når jeg ble gravid. Men så har jeg spydd i 2mnd,og fortsatt har jeg ikke lyst på sjokolade (som er min store kjærlighet til vanlig og en årsak til noen kilo for mye) så da er det vel bare naturlig. Rekner med kiloene kommer raskt nok. Er vel straks 15 uker nå.

Første svangerskap gikk jeg opp 25 kg PEEEEEEES, men 11kg var borte på sykehuset, altså mye vann... høygravid midsommers... og alle kiloene borte etter 2 mnd... (ler innimeg, for vet det ikke blir like lett denne gangen.. hehe)

Andre svangerskap gikk jeg opp 13kg, og enda er 3 av kiloene ikke borte (3,5år etter fødsel )

Hvis jeg husker riktig før-vekt, så har jeg gått opp ca 5-6 kg til nå. Må fortsatt spise ofte for å holde kvalmen i sjakk, så det er vel der problemet ligger.. Blir ikke så mye aktivitet heller, siden bekkenet ikke funker.
Huff, ligger an til å bli enda tyngre enn forrige gang, jo. Gikk opp 30kg da, men alt var jo borte igjen etter et par uker, pluss 10kg ekstra. Var bare vann + babyvekta. Er nok ikke like heldig denne gangen, tipper jeg. :)

Gått opp 5 kg jeg! så nå håper jeg vekta roer seg. :) Sist gikk jeg nesten ikke opp noe, så veldig ulikt 

er 15+3 og ikke gått opp noe, gikk ned noen kg i begynnelsen og er snart tilbake opp i start vekta :)

Jeg har gått ned 4 kg, i følge vekta mi hjemme. Har spydd endel og vært for kvalm til å klare å spise. Gikk opp 16 kg med Victoria. Har regnet ut at i følge min bmi før graviditeten bær jeg gå opp Max 9 kg, så får prøve meg på en sunnere frukt og grønt og sukkerfri diet når kvalmen gir seg. Tenkte snakke med jordmor å høre hva hun mener også.

Jeg har gått ned 3 kg...har vært mye kvalm, og i full aktiv jobb, så det er nok grunnen. Kiloene kommer nok tidsnok, sist gang la jeg på meg 20 kg. Men var på normalen igjen før jeg ble gravid igjen nå :)

Jeg er i 17 uker på vei, nesten 18, og har gått opp 3kg...
Etter en google-runde fant jeg en oversikt over gjennomsnittlig vektøkning i svangerskapet:
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg
(http://www.ung.no/oss/graviditet/25682.html)
Men vekt er så individuelt, at et gjennomsnitt kun vil representere en liten brøkdel av oss gravide! Likevel syns jeg oversikten var ok å ta en titt på.. :)

den statestikken ligger på februarjentenes viktigste tråder også :) får god samvittighet når jeg ser på den men vet at jeg la på meg en god del mellom uke 28-37! sist la jeg på meg 14 kilo. 11 forsvant etter 14 dager mens dei siste 3 måtte jeg trene veldig for å få av,gikk av etter 4 mnd. denne gangen var jeg 1 kilo lettere enn sist (har normal bmi) så er det opp til meg så legger jeg på meg 12 denne gangen ;) (ligger dårlig ann)

jeg har lagt på meg nesten 8 kilo allerede. har siden uke 6 måtte spist konstant for å overleve dagen med kvalme, så det får bare være slik det er. Sist la jeg på meg 18kg, det var ganske mye, men mye var vann så det forsvant fort.

Heldigvis startet jeg denne gangen med 10 kilo mindre enn sist, så det er jo litt kjekt :)

I følge vekta har jeg ikke lagt på meg noe enda, og jeg er 18 uker på vei i dag! Men jeg føler meg større nå, enn forrige svangerskap.. Forrige gang så gikk jeg ned 9 kg da jeg var mye dårlig, og kastet opp alt jeg spiste i 40 uker.. Heldigvis er det bare morgenkvalme denne gangen, så det kan fort bli litt størrelse etterhvert:p

Gått ned 4 kg...

Sist tok jeg av meg noen kg og det holdt seg til siste trimester så kom 25 kg på de resterende månedene...

.. De sitter for så vidt enda, så jeg håper jeg slipper unna et slikt "vekthopp" denne gangen ;P

Men når det er sagt så er det mange som legger på seg MASSE også har de tatt alt av seg igjen når ungen er ute ;P

Jeg har gått opp 1 kg. Er i uke 18 nå!!

Sist la jeg på meg 22 kg... håper ikke de kommer på igjen denne gangen også 

+ 3 kilo fra start.. sist la jeg på meg 10- 12 kilo totalt

Back
Topp