Ang vekt på oss voksene?

Jeg fødte 4,3kg guttebaby, og kvittet meg med morkake og fostervann, og veide like mye etter fødsel som før.
Men veide du deg umiddelbart før fødsel eller umiddelbart etter uten å ha inntatt mat og drikke. Samme skjede med meg, jeg hold på mye mer vann i kroppen etter fødsel.. men det vannet kom fra mat og drikke jeg inntok.
 
Men veide du deg umiddelbart før fødsel eller umiddelbart etter uten å ha inntatt mat og drikke. Samme skjede med meg, jeg hold på mye mer vann i kroppen etter fødsel.. men det vannet kom fra mat og drikke jeg inntok.

Veide meg når jeg ankom fødestua, og to timer etter at jeg fødte (når jeg var oppe for å tisse etter fødsel). Var mest for moro skyld, veldig overraskende at mange kilo som faktisk rent fysisk befant seg utenfor kroppen min, ikke gjorde utslag på vekta.
 
Dere som tenker man kan gå opp flere kg uten å innta noe (eller feste vekter eller lignende), kan dere forklare hvordan det går?
 
Da ville jeg sjekket vekten. Husk at digitale skal logge på gulvet og ikke på varmekabler for at de skal holde. Hvis jeg veier meg så veier jeg meg på søndag morgen. Greit å ha fast dag og kl slett for å se om man går ned eller opp. Vekten varierer såpass mye av andre årsaker så gidder sjeldent å veie meg så ofte som en gang i uka en gang. Ikke veid meg siden juni og skoleslutt og gått ned 4 kg i sommer. Var ikke hjemme med vår egen vekt før i går så veide meg i dag tidlig selv om det er en dag for tidlig. Men i morgen kan jeg veie mer fordi det er sinnsykt varmt hjemme og da får jeg fort vann i kroppen.
 
Vei deg på samme tidspunkt om morgenen, ikke flytt vekta i denne perioden, og vei deg morgen og kveld i en måned. Noter deg om du spiser mye salt på kvelden, og noter hvor mye og hva du drikker. Hvis du fortsatt ligger i 3 kg pluss hver eneste morgen, ville jeg tatt en prat med legen. Få gjerne mannen din til å veie seg en del han også, så du får en dobbeltsjekk på at vekta virker. Det kan jo være et fysiologisk problem. Jeg bruker vanndrivende nettopp fordi kroppen min hamstrer vann, spesielt i de 14 dagene etter eggløsningen. Kunne gå opp et par kilo over natta.
 
Har opplevd det samme selv innimellom uten at jeg har noe svar på hvorfor. Jeg sluttet å veie meg på kvelden bare. Sjekker en sjelden gang, og stort sett nå ligger jeg på det samme, selv om jeg gjerne skulle ligget 10 kg over...

Det som er mest riktig er vel å veie på morgenen, for da har man gjerne ca samme utgangspunkt hver gang man veier.

Men ting som kan spille inn er f.eks:
- Salt: mye salt gjør at kroppen holder på mer vann
- Drukket for lite dagen før; kroppen holder igjen mer vann når man drikker lite
- Syklus.

Så mest sannsynlig er det vann tenker jeg,men 3 kg hørtes veldig mye ut så kanskje greit å snakke med legen om det.
 
Kanskje du går i søvne og inntar et måltid eller to uten at du vet det?:wacky:

Bare en spøk altså.

Aldri hørt om lignende..
Men er vekten 62 hver kveld, at du går ned igjen de 3 kg'ene iløpet av dagen?
 
Back
Topp