ang vekt på babyen..

SunShin

Forumet er livet
Når jeg var på ul forrig Mandag (29+5) så ble vekten estimert til ca 1370 g, er det lite? synes liksom alle andre sine veier så mye mere..

Tror det kommer litt ann på terminen, lengde osv [;)]
Den siste tiden skal ihvertfall baby legge på seg en del.
Og ifølge bv skal min baby ligge på 2100 gram nå i uke 33 [:-] 
Men nå vet jo jeg at jeg får en plugg da[8D] men er det ikke slik
at de siste ukene før babyen kommer så skal den legge på seg 250 gram i uka ?
Men jeg tror ikke du skal henge deg opp i vekt og sånt, for det er jo kun sånn ca[;)]

Jeg var på UL når jeg var 29+2 og fikk da estimert babyen til ca 1300 g og fikk samtidig beskjed om at da lå han litt over gjennomsnittet. Dersom han vokser i normalt tempo fremover vil han være ca 3700 g ved termin.

Ifølge BV er gjennomsnittsbabyen ved 29 uker 1350 g så du er vel ganske fint i rute sånnsett?

Ja alt er sikkert som det skal, ble bare sittende å titte litt i UL tråder igår å da så jeg meg blind på
babyer som veier 16-1700 gram [8D]

ORIGINAL: *En rosa og en blå*

Jeg var på UL når jeg var 29+2 og fikk da estimert babyen til ca 1300 g og fikk samtidig beskjed om at da lå han litt over gjennomsnittet. Dersom han vokser i normalt tempo fremover vil han være ca 3700 g ved termin.

samme her... bare 1370...

ORIGINAL: SunShin

Når jeg var på ul forrig Mandag (29+5) så ble vekten estimert til ca 1370 g, er det lite? synes liksom alle andre sine veier så mye mere..

Og det som er så fantastisk med vektestimering er at det er feil margin på opptil +-1 kg... jeg tviler på at de kan ta så feil akkurat NÅ da - mendet sier jo sitt likevel...

Venninna mi sin nr.2 ble estimert til å være liten..ca. 3100gr.. og ut kom en unge på ca. 3900gr..

Så jeg er spent på hva de evt. kommer til å si til meg når den tid kommer...

Nå har jeg vært på vekskontroll 2 ganger, første gangen var jeg 27+5 og da veide hun ca 1020gr
Nå sist så var jeg 31+6 og da veide hu ca 1800.
Var hos jm min i går å hu mente at hu skulle egentlig ligge på litt mere..så hu her frøkna er litt mindre [:)]

Men disse vekst tabellene er ikke til å stole på...husker jeg sjekka forje uke og da skulle hu i følge BV veide ca 1980 og på BIM stod det 1400... Og det er jo ganske såååå stor forskjell..

I uke 29 så skal babyen ligge på rundt 1300-1400 gram, så det høres ganske riktig ut :)

i uke 27 fikk jeg estimert vekt til 1190gram, mens alle andre rundt meg fikk mellom 900-1000 gram. Må innrømme jeg ble litt skremt, men det går over :) betyr bare at jeg får en sunn og frisk baby :)

Tror ikke du skal stole 100% på slik vekstestimering. Forrige gang jeg var gravid, var jeg på ul i uke 38. Da mente de at min gutt var en stor baby som kom til å veie 4200-4300 ved terminen. Men på selveste termindagen kom en gutt ut på 3500 gr[:)] Der bommet de med nesten 800 gram, gitt[8D]

Tror du fint kan ta det med en klype salt...

Hadde 3D i uke 27 og fikk da vite at frøkna da alt var 1200gr (noe som tilsa uke 28) og en uke senere hadde hun lagt på seg hele 200 gr til...Altså 1400gr...[:o]

Ifølge 3D legen så ville frøkna i magen være 4,2 kg ved termin...Synes det var mye, og ganske så mye til med tanke på at begge mine var under 3 kg ved fødsel rundt 2 og 1 uke før termin...

Så ganske spent på hvor stor hun her faktisk kommer til å være...

På SF skjemaet ligger hun på gjennomsnittet...(om kanskje ikke litt under...)

Back
Topp