Ang vaskemaskiner

Apeloffen

Forumet er livet
Må jo ut å kjøpe ny vaskemaskin etter at den vi hadde kortslutta[&:]
Vil jo gjerne ha en god en, som vil vare i noen år. Driver å leter etter enn ny på på www.elkjop.no, og der står det jo forskjellige spesifikasjoner på vaskemskinene. Blant annet lydnivå i db. Noen på 44 db og andre på 75 db osv. Men jeg har ikke peiling på db, og lurer derfor på om den er veeeelig stillegående på 44db, eller om den faktisk er helt grei på 75 db. ? Noen som har peiling??

Eller kanskje noen har ei anbefaling på vaskemaskin? Gjerne med link...[;)]

miele sine maskiner er veldig bra. dyre ja, men varer lenge og er skikkelig bra!!

gå inn på www.elkjop.no, så kan du jo se litt på de maskinene som er der[:)]

Nei leasy tror jeg vi kan utelukke![:D] Har de ikke sånn betalingsutsettelse på elkjøp da? Håper det. Har ikke så mye penger just nu, og vaskemaskin må vi jo ha på flekken.

Sitter her å vurderer ett par maskiner. Blant annet denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000GwUSeA7Y?ProductID=Vo7D4QFHHkgAAAEQb9hJcDAw&CatalogCategoryID=eJ3D4QFHR50AAAEOtuI03xiL&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Dytter litt[;)]

Prøvde å finne ut av det med db i alle fall, og fant noe som dette:

"Støy er uønsket lyd og styrken måles i decibel (dB). En alminnelig samtale ligger på omkring 65 dB, mens et rop når opp i omlag 80 dB. Skalaen er slik at hver gang lydeffekten fordobles, økes decibelnivået med 3 dB."

ORIGINAL: *Stella*

Prøvde å finne ut av det med db i alle fall, og fant noe som dette:

"Støy er uønsket lyd og styrken måles i decibel (dB). En alminnelig samtale ligger på omkring 65 dB, mens et rop når opp i omlag 80 dB. Skalaen er slik at hver gang lydeffekten fordobles, økes decibelnivået med 3 dB."

Hmm... da kan jo ikke 44db være så ille da. Lurer på hvor mange  db det var på  gamlemaskinen. Det var en bosch, og gubben kjøpte den for 10 år siden..

Gidder iallefall ikke kjøpe noe pissmaskin til 2000 kr... Må vell ta en tur ned til butikken da, å se hva de har inne..

Takk for hjelpa[:)]

ORIGINAL: Ihne

Her er den billigste Miele maskina jeg fant på www.elkjop.no

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000-BaG_kRT?ProductID=3W_D4QFHGlUAAAEOylRmCnmY&CatalogCategoryID=

Jeg anbefaler IKKE Ariston maskiner.
Har hatt en som hra gått i stykker, og de jeg kjøpte Miele maskina mi av (kjøpte brukt) hadde hatt en Ariston de hadde levert inn og.

Oi, den var litt dyrere enn planlagt. Tror vi går for max 5000 kr.
Me takk for tipset.. da styrer vi unna Ariston[:)]

Tror nok ikke 44 er så ille, støymessig nei. 75 er muligens noe mer enn jeg ville likt.

Men det spørs jo mye hvor du har den stående da.

Stor forskjell på vaskekjeller og noe som står på badet rett ved kjøkkenet... (eller som står på kjøkkenet)

Ellers greit å se på strømforbruk, Klassifisering A er å anbefale, ikke lenger ned enn B i alle fall, fordi de som er lavere rett og slet bruker så mye strøm at de blir dyre i bruk, selv om de er rimlige i innkjøp... God setrifugeevne medfører kortere tørketid (og det er jo igjen mindre strømforbruk i trommel dersom du tørker mye klær der)

Mye å tenke på. Lykke til i jakta.

Eg kjøpte nettopp Samsun p1453 e kjempe fornøyd med denne[:D]

ORIGINAL: Sicily

Lydnivået er jo etter min mening det som er minst viktig med maskinen. Vi la vekt på energiforbruk, vannmengde, og innstillinger for hurtigprogram, enøk-program, og kapasitet.
Av merke så anbefaler jeg klart Miele. Det er et merke som er kjent for sin gode kvalitet. De koster litt i innkjøp, men det får du igjen mange ganger med spart energi og kvalitet. De har også markedets lengste garanti.

Jeg vet hva jeg er ute etter når det gjelder energiforbruk, kapasitet og det andre du nevnte. Grunnen til at jeg tok opp DB er fordi vi har vaskemaskinen ståede på dassen rett ved stue og vegg i vegg med kjøkkenet.. Greit å ikke ha den støyende lyden fra en vaskemaskin i ørene heeele tiden.....

HAr en Ariston...hadde aldri hørt om merket engang...men e ett av de ledandes merkan i USA...knallgod vaskemaskin, stillegåandes, enkel å bruke og utrulig effektive vaskeprogram (vi har nemlig hunda og har mye hundehår på klær og sånt)...kjøpt på ELkkjøo for 2 år siden...merket anbefales VELDI...men prisen på den vi har va litt over 7000 egentli[8D]

ORIGINAL: Apeloffen

Lydnivået er jo etter min mening det som er minst viktig med maskinen. Vi la vekt på energiforbruk, vannmengde, og innstillinger for hurtigprogram, enøk-program, og kapasitet.
Av merke så anbefaler jeg klart Miele. Det er et merke som er kjent for sin gode kvalitet. De koster litt i innkjøp, men det får du igjen mange ganger med spart energi og kvalitet. De har også markedets lengste garanti.

Hehe, neida... Ikke bare en stillegående maskin jeg ser etter.. De skal kunne vaske klærne, ikke bruke for mye strøm, good kapasitet.. Den vi har hatt til nå har bare tatt 4,5 kg, så jeg tror jeg har tyna den litt for mye iblant[:-] vil at den nye skal ta minst 6 kg[;)]

Jeg vet hva jeg er ute etter når det gjelder energiforbruk, kapasitet og det andre du nevnte. Grunnen til at jeg tok opp DB er fordi vi har vaskemaskinen ståede på dassen rett ved stue og vegg i vegg med kjøkkenet.. Greit å ikke ha den støyende lyden fra en vaskemaskin i ørene heeele tiden.....

Ja, selvfølgelig. Hørtes bare ut som om det var kun det du så etter, liksom.. [8|] 44 Db er veldig lite. For å være vaskemaskin.

Back
Topp