Ang vaske på 30 grader..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
L

lindaen

Guest
Det skal jo være veldig miljøvennlig, og i tillegg pengebesparende.. Men klarer dere det? Jeg tror det ligger veldig psykisk hos meg at jeg innbiller meg at klærne mine ikke blir rene av å vaskes på 30.. Selv om det kun er snakk om 10 grader i forskjell..

Hmm.. Kanskje jeg må jobbe litt med den psyken da.. Hurtigprogrammet takler jeg ikke å bruke! Det bruker jeg kun til finskjorter osv.. Kan ikke innbille meg at klærne er like rene etter en halv time, som etter 2 timer.. 

ORIGINAL: ~Rosinbolla~

har ikke testa d ut enda...men har store planer om å skulle klare d...[:D] men er slik som du.. er noe som sier meg at d ikke blir like rent da[8|]

sign

ORIGINAL: lindaen

Det skal jo være veldig miljøvennlig, og i tillegg pengebesparende.. Men klarer dere det? Jeg tror det ligger veldig psykisk hos meg at jeg innbiller meg at klærne mine ikke blir rene av å vaskes på 30.. Selv om det kun er snakk om 10 grader i forskjell..

Tror det sitter litt psykisk hos meg også..[8D] Jeg føler liksom at 30 grader er så lite..[&o] Men vasker på 30 grader innimellom, så passer jeg på å vaske på 40 grader neste gang[8D]... Man venner seg kanskje til det etterhvert, de ti gradene utgjør nok egentlig ingenting når det gjelder hvor rent det blir...

Nei...Håndklær,undertøy,sengklær++ blir vasket på 60 grader,mens bukser,gensere osv blir vasket på 40 grader[:D]

Uff, vasker nok altfor hardt jeg... Håndklær, sengklær og truser på 90%... Bodyer og strømpebukser på 60 nå som hun har begynt å grise de til med mat ol. Resten tar jeg på 30 - 40 grader da..

kan sikkert klare å vaske vanlige klær på 30g. bare glemt å gjøre det [8D]

men ser det er flere som vasker håndklær og kluter på 60... jeg tar det Alltid på 90grader! trenger jeg egentlig ikke det?
føler rumpebakterier må kokes bort... bruker jo samme klutene i ansiktet[8|] er det alså nok med 60 der?

Er nok litt psykisk hos meg også, jeg bruker 30 grader på ullvask, minst 40 ellers, og 60 på noe...

Har ikke kjøpt Ariel, men også Omo reklamerer jo med at vi kan vaske rent på 30 grader og spare strøm... men jeg har ikke prøvd enda...

ORIGINAL: 3 *små engler*

Har gått til innkjøp av ariel så får teste det ut. Men håndklær og sengetøy må jeg vaske på 60 grader..[;)]

jeg også, men så på TV at omo reklamerer for det samme.....[8D] Men skal straks ned i kjelleren å teste det ut. Skal vaske noen bamser, så får prøve på de først da.

vasker av og til på 30 grader (hurtigvask), men oftest på 40 grader ja. Sengetøy på 60 grader. jeg lurer egentlig på hvorfor jeg vasker håndklær på 60 grader, fordi det er vel de klæra som er renest når de sendes til vask, bruker jo de bare til å tørke meg etter at jeg har dusja, så jeg synes egentlig det er litt ulogisk....

håndklær, truser og kluter/tuer går å 95gr her. 30 grader bruker jeg på nesten-rene klær eller nye klær som bare skal vaskes før bruk..

Jeg får vel gjennomgå nå jeg, men jeg vasker vanlige klær på 50 grader...mhm, svigermor vasker de faktisk på 60.. Håndklær og slik vasker jeg på 60-70, og treningsklærene til typen på 90... Føler det ikke blir rent hvis jeg vasker på mindre

Vi vasker en del vanlige klær på 40 grader, aldri mindre. Bortsett fra nye klær som bare skal skylles tur eller klær som må hurtigvaskes og duker og sånn. Sengeklær på 60 grader og håndklær/filler/kluter på 95 grader. Håndklærne/fillene/klutene føler jeg må vaskes så varmt, vi bruker de jo "overalt". Ganske ekkelt ellers synes jeg. Føler ikke klærne blir rene hvis jeg skal vaske de på noe mindre. Men ang full maskin. Ja, den skal være full, men ikke stappfull, da kan maskina bli ødelagt. Noe med noen lager og sånn i maskina. Vi måtte ha vår på reparasjon pga det...

ORIGINAL: McMor

Uff, vasker nok altfor hardt jeg... Håndklær, sengklær og truser på 90%... Bodyer og strømpebukser på 60 nå som hun har begynt å grise de til med mat ol. Resten tar jeg på 30 - 40 grader da..

Slik gjør vi mye også[:)]

Føler at hånklær, kjøkkenkluter/håndklær, undertøy og sengetøy bør vanskes på høy temp.

Uff, jeg er heller ikke noe flink med og vaske på 30grader.. [&:]

Jeg må også vaske på 40/60 grader for og føle at alt er rent og pent [:D]

Det blir jo så klart rent ellers også sikkert, men jeg tror ikke det da så får meg bare ikke til og vaske på 30.. [8D]

Jeg vasker pentøy og ulltøy på 30 grader, vanlige klær på 60 grader og håndklær på 95 grader. (de MÅ kokes)

ORIGINAL: Missi

Nei...Håndklær,undertøy,sengklær++ blir vasket på 60 grader,mens bukser,gensere osv blir vasket på 40 grader[:D]

Samme her!

Vasker aldri på 30 grader... Da er det spesielle plagg i såfall...

Her går ALT på 40 eller 60, og en sjelden gang på 95[:)]

Men bruker alltid hurtigprogrammene jeg da, de tar mellom 45 og 80 minutter, avhenger av programtype og hvor varmt jeg vasker det (har hurtig funksjon på alle programmer).

synes det er morsomt at det er såååå mange som er miljøvennlige i dag, og "alltid" vasker klærne sine på 30 grader, når det var ramaskrik for ikke lenge siden når folk våget å si at de ikke vasket alt av kluter, håndklær, undertøy og liknende på 90 grader, og alt annet måtte jo vaskes på minst 60 grader ellers var det omtrent helseskadelig

ORIGINAL: Cornelia80

Altså.. Håndkær, undertøy, tøybleier, sengetøy etc. vaskes her på 60, mens bukser, gensre, osv. blir nå vasket på 30

Back
Topp