ang vannskrekk

Apeloffen

Forumet er livet
Hva gjr man egentlig når Elias nekter å vaske håret sitt. Har vært en kamp å få han til å bade og dusje i alle år. Nå koser han ser heldigvis i badekaret, men det er ikke mulig å få vasket håret hans[&:] Har prøvd å prate med han, forklare osv. Men idag gikk det bare ikke. Fikk hatt litt vanni håret,men kom ikke lengre enn det. Trenger hjeeelp!

Og hva med Jonas da, som bare synes det er morsomt når vi sier "nei" til han. Vet ikke hvor mange ganger den siste halvtimen han har vært å fjærna internettduppedingsen fra PC`en.. (vi har mobilt bredbånd) [:)] Han bare ler vettu...[8D]

ORIGINAL: monica

vet ikke helt det med badingen. men når det gjelder at han ler når dere sier nei til han, kan kanskje være at han ikke tror dere mener noe med det. Viktig å være konsekvent (ikke lett[;)]) og heller fjerne "fristelsen" hvis det går. snuppa her ler også. men da setter jeg meg bare ner og snakker med hu, forklarer at slik skal det ikke være og hvis hun gjør det en gang til så får det konsekenser på en eller annen måte. (fjerne en leke eller no).

Ja jeg er streng i stemmen og sånt, men nytter ikke. Duppeditten skal få stå, for han får lære seg å ha fristelser innen rekkevidde. Kan jo ikke ha noe stående fremme, for han skal ha tak i ALT[&:][:D]
Nytter vell ikke å sette seg ned å ha en samtale ang konsekvenser med han, fylte nettopp ett år.

Ang hårvask..
Nå har poden så kort hår, at jeg faktisk bare bruker vaskeklut og vasker ganske grundig.. noen protester blir det jo, men men [:D]

ORIGINAL: Gullungen nr 2

Jenta mi var også sånn før når det gjaldt å vaske håret. Det jeg gjorde var å vaske det likvel, selv om det ble hyling og skriking og masse vann i øya hennes. Etter hvert skjønte hun det at jeg vaske håret hennes uansett så da begynte hun å sitte i ro for hun ville ikke få vann i øya.. Man får og kjøpt en slags "vanncaps" som beskytter øynene for vann hvis de er problemet hos dere??

Nei det gjelder hele ansiktet. Han får fnatt hvis han bader sammen med lillebroren,og han sitter å plasker..for han elsker jo vann. Sist jeg prvde å gjennomføre en hårvask ble han helt panisk og reiste segg opp, snøfta opp masse vann i nesen og da ble det jo enda værre. Nytter ikke å bare trumfe igjennom en vask. Prøvd i 3 år[&:] Er jo hjerteskjærende[:(]

ORIGINAL: Minimeg

Sånn var unga her og (minsten er det delvis fortsatt)
Men de har ikke noe valg, håret skal vaskes.
Etterhvert som de forsto at det skulle vaskes, satt de mer i ro, og mindre vann kom i øynene. De har lært at de må se opp i taket når vi vasker.

Mine gutter har helt kort hår, og det gjør jo saken enklere da.

Prød med vaskeklut forran øynene mens han ser i taket, men hjelper ikke mye. Hodet er fort påplass med haka på brystet liksom.

Han har lovet meg idag, at neste gang han skal bade så skal han være flink å vaske håret også.Så vi får se.. Han har jo endelig etter 4 års sparing fått litt lengde på håret, sånns om jeg vil ha det[8D] en sa til han idag at hvis vi ikke får vaske håret så må vi bare klippe bort håret hans..

Back
Topp