Ang vannkopper

Brown_eyez82

Glad i forumet
Snuppa mi har nå fått vannkopper.

Det jeg lurer på da er hva med han minste.
Han er 3 uker i morgen, hva bør jeg passe på,
er det tryggt for han eller bør jeg holde han avstand fra søstern..

Tror ikke du klarer og unngå og få det på han, jeg fikk det når jeg var 9 mnd og fikk det igjen nå i "vaksen" tid [:'(] det som er dumt og få det før 1 års alderen for da blir enn ikke imun [:'(]

ORIGINAL: FA 21.09.2010

Tror ikke du klarer og unngå og få det på han, jeg fikk det når jeg var 9 mnd og fikk det igjen nå i "vaksen" tid [:'(] det som er dumt og få det før 1 års alderen for da blir enn ikke imun [:'(]

det stemmer ikke det du sier her.
Legen min sa at selv om de fikk det som babyer, er det veldig veldig veldig veldig sjelden at man får det senere.

Jaja du kan si hva du vel men jeg fikk vertfall det svaret av legen og da er det også veldig rart jeg fikk det TO ganger.... Jeg tror på det jeg har sett hvertfall...

ORIGINAL: *yummymummy*

Legen min sa at selv om de fikk det som babyer, er det veldig veldig veldig veldig sjelden at man får det senere.

ORIGINAL: *yummymummy*

Utfra det legene ved barneklinikken på Haukeland sier, så har FA 21.09.2010 helt rett.
Vi var nemlig i store diskusjoner ang vannkopper når lillegutt var innlagt der, da vesla hadde vært utsatt for vannkopper.
Legene mente vi burde håpe på at vesla fikk det før lillegutt kom hjem, for om han kom hjem og ble smittet, så kunne han fint få det igjenn ved senere tid.

Jeg sjekket det opp selv nylig, da mellomste her fikk vannkopper, siden jeg har en liten baby også.
Da sto det at man burde prøve å skjerme de aller minste, under 2 uker.
Og minste her er jo 3 mnd, så da var det ingen bekymring.
Han klarte å smitte både eldste og minsta, så de begge fikk vannkopper lillejulaften[8D]
Hun var litt varm, og hadde prikkene, men ellers ingen "sykdom", så det gikk kjempebra.[:)]

Har "skorper" fra de største enda.

Back
Topp