Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Morsmelk skal gi nok væske til de minste dersom du fullammer. Fra ammehjelpen.no:
"For fullammede barn vil amming dekke hele barnets væskebehov, og det er ikke behov for å gi annen drikke uansett hvor varmt det er.
Spesielt nyfødte (0-6 uker) bør ikke få vann i tillegg til ammingen, ikke en gang i små mengder med skje eller kopp. Husk at nyfødtes mager er svært små, slik at selv små mengder vann vil fylle en stor del av magen.
Å gi vann kan også forstyrre melkeproduksjonen, fordi barnet ikke dier så ofte som det egentlig bør.
Barn opptil 6 mnd som fullammes har ikke behov for vann. Dersom større barn er svært interessert i å drikke vann av kopp eller glass, kan de få noen få slurker innimellom."
For han sliter med avføringen pga han kun får mme nå, semper dråper og maltekstrakt funker ikke på han.
Svisker hjelper jo mot forstoppelse og forbi gang systemet, vil ikke juice ha samme effekt?Du kan gi litt sviskejuice. Jeg måtte gi det til storesøster da jeg ikke hadde melk og hun ble forferdelig forstoppet av mme. Begynte å gi det til henne da hun var ca 1,5 mnd. Du kan kjøpe den ved babymaten eller koke selv
Forstår ikke helt spørsmålet dittSvisker hjelper jo mot forstoppelse og forbi gang systemet, vil ikke juice ha samme effekt?
Forstår ikke helt spørsmålet ditt
Ser autokorrekt slo litt inn, skal stå "få i gang" og ikke "forbi"
Svisker hjelper deg så du får bæsja, og vil juicen da ha samme effekt? Er bare nysgjerrig, for da bør en jo holde seg unna ved evt diaré
Prøv en annen dagligvarebutikk, tror ikke kiwi har det i sortemanget sitt. Finnes i babymathylla.Hvor får man kjøpt sviskejuice? Så etter det på kiwi men fant det ikke :/
Prøv en annen dagligvarebutikk, tror ikke kiwi har det i sortemanget sitt. Finnes i babymathylla.
Men morsmelkernærte spedbarn får ikke hard mage med mindre de får mme som tilskudd. Så de skal ikke behøve sånt.
Forstod det som på lege/ jordmor at det ville kunne bli treigt/ forstoppet med bare litt mme..Okei takk! han får 1 flaske ca om dagen med tilskudd da han rett å slett ikke får nok fra meg legger han til veldig ofte, men han blir ikke fornøyd. Så han får 1-2 flasker om dagen etter pupp fra meg frem til evt produksjonen øker vet ikke om de kan bli forstoppet av noe mme og mest mm?