Ang valper..

wished baby!

Flørter med forumet
Hva går det ann å gi til 5-6 uker gamle valper?
Moren har sluttet helt å mate dem. Ikke gjør hun dem renn eller tar å spiser opp basjen etter dem..

Jeg sitter barnevakt på disse valpene, moren å 2 til..
Har prøvd å gi valpefòr med Nanmelk ( Ikke mye nan asså!)
De spiste litt, men det var ikke noe greier
Har prøvd å blande ut fòret med vanlig vann å latt det trekke.. Heller ikke noe suksess.

Så hva kan jeg gi de små?

De skal ha mm for valper hos veterinæren og dyrebutikker.. Hvis jeg ikke husker helt feil[;)]

Dyrebutikker og antagelig veterinærer selger mme spesielt til valper. Ellers tror jeg du kanskje kan gi geitemelk. Men ville ringt dyrlegen å hørt. De kan nok svare litt bedre...

Når de er 5-6 uker kan de godt få "vanlig" hundefor, beregnet på valper.  Dette må bløtes godt opp i vann, gjerne stå noen timer.  Så kan du blande det med litt cultura eller biola naturell slik at det blir en grøt. 
Den bør også være lunken når du gir det til valpene.

Meeeen....  hvis de ikke har fått dette før i det hele tatt, MÅ du begynne veldig forsiktig!  Du kan evt blande det med morsmelkerstatning for hund istedenfor cultura/biola.  Dette fås kjøpt hos de fleste dyrebutikker.  ROyal Canin har en som er veldig god.

Er helt vanlig at moren slutter å ta opp bæsjen etter dem i denne alderen.  Melkeproduksjonen avtar også, selv om de ikke bruker å slutte å amme....

HÅper du ble litt klokere!

Husk bare å være veldig forsiktig med maten, veldig lite og ofte, ellers får de vondt i magen og kan få forstoppelse.

HÅper du ble litt klokere[:)]

ORIGINAL: @ne

Når de er 5-6 uker kan de godt få "vanlig" hundefor, beregnet på valper.  Dette må bløtes godt opp i vann, gjerne stå noen timer.  Så kan du blande det med litt cultura eller biola naturell slik at det blir en grøt. 
Den bør også være lunken når du gir det til valpene.

Meeeen....  hvis de ikke har fått dette før i det hele tatt, MÅ du begynne veldig forsiktig!  Du kan evt blande det med morsmelkerstatning for hund istedenfor cultura/biola.  Dette fås kjøpt hos de fleste dyrebutikker.  ROyal Canin har en som er veldig god.

Er helt vanlig at moren slutter å ta opp bæsjen etter dem i denne alderen.  Melkeproduksjonen avtar også, selv om de ikke bruker å slutte å amme....

HÅper du ble litt klokere!

Husk bare å være veldig forsiktig med maten, veldig lite og ofte, ellers får de vondt i magen og kan få forstoppelse.

HÅper du ble litt klokere[:)]

Takktakk.[:)] Da tar vi turen ned på kjøpesentere å kjøper valpemelk til de små..[:)] Får veldig vondt av dem der de sitter å hyler og moren ikke enser dem..[&o]
Så ble mye klokere. [:D]

Du bløter opp valpefor i vann så knuser du og etter de har spist gir du litt lunket geitemelk i en skål!!! Husk at de skal ha en god del måltider nå hvis moren ikke gi de noenting. Åssen rase er det?

Jeg driver eget oppdrett!

Geitemelk kan du også bruke:) Husk og gi de morgen. lunsj, middag og kvelds!! Hvis du ser de er kjempe sultne så ta litt ekstra på!! Så kan du også begynne med å gi de litt tørrfor så de får smaken på det[;)]

ORIGINAL: tinuzz

Geitemelk kan du også bruke:) Husk og gi de morgen. lunsj, middag og kvelds!! Hvis du ser de er kjempe sultne så ta litt ekstra på!! Så kan du også begynne med å gi de litt tørrfor så de får smaken på det[;)]

Tørrfòr har de fått smake på. Men er ikke alle de små som har fått tenner enda.. Så da blir det litt vanskelig for de å spise.[&o]

ORIGINAL: wished baby!

ORIGINAL: tinuzz

Tørrfòr har de fått smake på. Men er ikke alle de små som har fått tenner enda.. Så da blir det litt vanskelig for de å spise.[&o]

Du MÅ bløte opp tørrforet når de er så små, eller så får de det ikke i seg!!!

Vom&Hundemat - valpefor

ORIGINAL: lmk88

De skal ha mm for valper hos veterinæren og dyrebutikker.. Hvis jeg ikke husker helt feil[;)]

Oppdatering. [:)]

Var nede på dyrebutikken i dag å spurte dem.. Fikk med meg hjem valpemat og melk.[:)] Så nå skal de få spise seg gode å runde..[:D]

ORIGINAL: wished baby!

Oppdatering. [:)]

Var nede på dyrebutikken i dag å spurte dem.. Fikk med meg hjem valpemat og melk.[:)] Så nå skal de få spise seg gode å runde..[:D]

Så bra da[:D] Geitemelk er veldig poppis hos valper vertfall.. Veldig god smak. Samme temperatur som til babyer[;)] Og som de andre sier, så må du bløyte foret[;)] Kjempe gøy med valper.

Min valp begynte å spise oppbløtet tørrfôr da han var 4 uker gammel, foretrakk det fremfor melk fra moren. Nå er han straks 8 uker og velger tørt tørrfôr fremfor oppbløtet

ORIGINAL: Lillezilje

Min valp begynte å spise oppbløtet tørrfôr da han var 4 uker gammel, foretrakk det fremfor melk fra moren. Nå er han straks 8 uker og velger tørt tørrfôr fremfor oppbløtet

Samme, bare jeg blande inn vom&hundemat til mine- Fra de var 4 uker gamle. Fikk smake første gang geitemelkblandet med veeldig oppbløtet hundefor når de var 3 uker gamle. Ved 6 uker spiste de så og si kunn det, og diet bare en gang iblandt...

Så bra at du har fått tak i både mat og melk[:)]

Bare husk å begynne forsiktig med små måltider, så du ikke får forstoppelse på hele gjengen[;)]

Back
Topp