ang. valg av jordmor

sommerhåp

Flørter med forumet
hei
lurte på om noen her vet om vi har en type rett å velge jordmor? høres kanskje litt rart ut men i min kommune har vi bare 1 jordmor og det er ei jeg ikke kommer overens med eller liker. (synes hun er gammeldags og ikke særlig up to date)

Kan jeg velge en jordmor i nabo kommunen? eller blir det da å måtte betale for det?
jeg både jobber og har fastlege og gyn i nabo kommunen.

må jo finne ut av dette men lurte på om noen her har noen erfaring?

mvh

det jeg fikk beskjed om i forrige sv.skap var at du fikk utdelt en jordmor som "tilhører" deg, altså du får en ut i fra adressen din. men det kan jo hende at det bare er slik her jeg bor! 

håper du får en grei jordmor

ja det hadde nok vært saken hvis jeg hadde fått i nabo kommunen for der er det flere, men vi har bare 1...

jeg velger nok å bare gå til legen hvis jeg "må" velge henne, men håper jo jeg slipper det da han ikke har sååå stor greie på det akuratt;)

Du kan gå til en privat jordmor hvis det er noen av de i nærheten av deg, men da må du betale for det. Her har vi en veldig kos privat jordmor, men jeg går kun til henne når jeg skal ha akupunktur på slutten av svangerskapet, men hun tar også svangerskapskontroller.

sommerhåp skrev:
ja det hadde nok vært saken hvis jeg hadde fått i nabo kommunen for der er det flere, men vi har bare 1...

jeg velger nok å bare gå til legen hvis jeg "må" velge henne, men håper jo jeg slipper det da han ikke har sååå stor greie på det akuratt;)

Du kan jo bare gå til legen som du sier, men du trenger vel ikke velge fastlegen din. Hvis det er en annen lege du heller kunne tenkt deg å ha kontroller hos, så er du i fritt stand til å velge han/hun, så lenge det er timer ledig. Slik er det iallefall her.
Jeg skal ha første kontrollen hos en kvinnelig lege som ikke er fastlegen min, mest fordi jeg skal ta celleprøve samtidig og vil helst ha en kvinnelig lege til dette.

Back
Topp