ang uvi og nyrebekkenbetennelse.?

betcybaby

Betatt av forumet
Jeg har så vondt at vurderer legevakta, har hatt uvi og nyrebekkenbetennesel flere ganger før og dette kjennes ut som litt utti starten av det. Jeg får så sykt blodtrykksfall av smertene også og blir svimmel og kvalm. "Problemet" er at jeg orker ikke ennå en tur på legevakta da vi alt har vært der mesteparten av des med de to minste jentene (ørebetennelser, halsbetennelse,øyebetennelser,høy feber og uvi på minsta). Føler meg da litt dum om jeg også skulle komme tuslene inn der da de alt har hilst så my på oss i des. Det er vel ikke farlig for den lille om jeg går sånn til mandagen kommer og jeg får dratt til fastlege i stede for vel?

Hvordan vet du at du har det? Hadde en del hviteblodlegmer i urinen på kontroll for en uke siden, men ingen andre symptomer, men de siste dagene har jeg hatt en drøm luftsmerter i magen og går oftere på do. Får vel vel ringe legen på mandag.

Jeg våkna med begynnende uvi i dag, slukte to glass vann og 2 tranebærkapsler og la meg i badekaret, lå der i sikkert et par timer, det varme vannet lindrer veldig, kjenner nesten ikke smertene, drakk vann og cola mens jeg lå der, fylte etter med varmvann når det ble kjølig, prøvde å reise meg flere ganger, men gikk ikke opp før det hadde gitt seg, når er symptomene borte:))

Da ringer jeg legen på mandag. Og prøver badekaret etterpå:-)

Men er vel ikke så lurt å ligge lenge i badekar med varmtvann med tanke på overoppheting av bebis heller? :S Hadde heller tatt turen til legevakten hvis du er sikker på at det er uvi på veg

Har jeg uvi har jeg som regel så vondt at jeg må oppsøke lege med engang. Så du må nesten kjenne på det. Men det kan jo bli en lang natt og lang søndag da..

Men er vel ikke så lurt å ligge lenge i badekar med varmtvann med tanke på overoppheting av bebis heller? :S Hadde heller tatt turen til legevakten hvis du er sikker på at det er uvi på veg
Har jeg ikke tenkt på!:O Men om jeg ikke blir overopphetet, bare "bahagelig varm", vil ikke det også gjelde barnet i magen?:) Er helt fersk i "gamet", førstegangs, så trenger tips og råd!:)

Har hatt det mye denne gangen. Bruker mye varmeflaske for å lindre der jeg har vondt og det hjelper mye. Da er ikke varmen på der ungen er heller.

Har jeg ikke tenkt på!:O Men om jeg ikke blir overopphetet, bare "bahagelig varm", vil ikke det også gjelde barnet i magen?:) Er helt fersk i "gamet", førstegangs, så trenger tips og råd!:)

Fant dette i en artikkel:
* Kan jeg bade i badekar? Alt med måte, er det noe som heter. Å sitte riktig lenge i en glovarm badestamp er ikke bra når du er gravid, og kanskje spesielt ikke i første trimester (første tre måneder).
Grunnen er at hele kroppstemperaturen da vil øke, hjerterytmen vil øke og du utsetter fosteret for stress. I begynnelsen av svangerskapet, når nervesystemet og alle organene dannes, er fosteret spesielt utsatt for påvirkning.
I denne fasen er det mer grunn til å være forsiktig enn ellers. Men les ikke dette som et råd om at du ikke kan ta deg karbad hvis du har lyst til det. Selvfølgelig kan du bade, men behøver du å ha det på det aller varmeste?

http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article498796.ece

:)

Fant dette i en artikkel:
* Kan jeg bade i badekar? Alt med måte, er det noe som heter. Å sitte riktig lenge i en glovarm badestamp er ikke bra når du er gravid, og kanskje spesielt ikke i første trimester (første tre måneder).
Grunnen er at hele kroppstemperaturen da vil øke, hjerterytmen vil øke og du utsetter fosteret for stress. I begynnelsen av svangerskapet, når nervesystemet og alle organene dannes, er fosteret spesielt utsatt for påvirkning.
I denne fasen er det mer grunn til å være forsiktig enn ellers. Men les ikke dette som et råd om at du ikke kan ta deg karbad hvis du har lyst til det. Selvfølgelig kan du bade, men behøver du å ha det på det aller varmeste?

http://m.klikk.no/foreldre/gravid/article498796.ece

:)
Ahaa, skjønner!:) Men jeg greier ikke å ha det så kjempevarmt heller, bruker helt normal temp. og fyller heller etter med litt varmvann når vannet blir kjølig:) Ligger ikke å koker!:p :)

Ble ikke noe badekar på meg i går, men lite søvn i natt og mye vondere i dag. Har aldri vårt plaget med annet enn sterke smerter ved uvi og nyrebekkenbetennlse, aldri hatt vondt når jeg har tisset osv. har vært sterkt plaget med uvi og nyrebekkenbetennlse siden jeg var liten, men aldri hatt det som gravid før. Takk for svar damer. Snakket med legevakta i går og de har ikke kapasitet til å ta meg inn engang så jeg måtte pent vente til i morgen uansett.

Huff og huff!:( Gå til innkjøp av tranebær (spør på apoteket, spesifiser at du er gravid), så har du til du evt. skulle få symptomer igjen senere, det har redda meg mange ganger, er mye plaga, både sommer og vinter, jeg også:( Burde vel egentlig tatt det opp med jordmora mi, men har vært hos henne bare en gang (veldig dårlig tilbud her jeg bor) men kan ikke forestille meg at tranebær er verre enn pencilin mtp lille i magen..

Back
Topp