Ang. uttak

Angelicka

Forumet er livet
Jeg er jo veldig fersk i dette enda, så jeg lurer på om dere kunne fortalt litt om selve uttaksdagen? Sorry visst det har vært en haug med tråder som dette, men jeg lurer på om det er noe spesielt jeg bør vite/huske på.
Gjerne litt hvordan kroppen reagerer etterpå?

Eg huske jo da mesta sida eg gjorde da i dag[;)]

Me kom til klinikken 8.30. Då tok eg vival og paracet så da fekk virka litt før uttaket. Mannen leverte sæd. Før dei starta uttaket fekk eg og petedin i armen.

Uttaket starta med utvendig og innvendig vask og fekk så lokalbedøvelse i skjedeveggen. Vasken var litt ubehagelig syntes eg, men det gjekk fort. I porsgrunn har dei ein skjerm me kunne følga med på. Veit ikkje om alle har det. Då fekk me først sjå det legen såg på ul-skjermen. Han stakk ei nål inn til eggstokken. Kjente kun eit lite stikk. Så kjente eg små stikk når han stakk eggposane. Etter kvart fekk me sjå fra laben på skjermen. Me såg kossen dei leita etter egg og såg egga dei fant. Dei på laben sa fra om resultatet for kvar eggpose. Uttaket tok heller ikkje lang tid, men eg har berre ein fungerande eggstokk.

Kjempe gøy opplevelse[:)][:)]

Etterpå blødde eg littegrann og låg å slappa av på ei seng.

No i ettermiddag kjenne eg og lite til kva som er gjort. Stikker litt innimellom.

Så for min del var dette berre positivt[:)] Håpa du får samme opplevelse i måro[:D][:D]

Tusen takk jenter! Greit å lese litt om hvordan det foregår[:)]

På arket jeg har fått står det at jeg kan spise vanlig frokost. Det jeg må huske på er å tømme blæren før jeg skal inn, samt ta smertestillende klokken 9. Skal være der 9.30[:)]

Hehehe, skal prøve å få oppdatert så snart jeg kan[:D]

Så spennende Angelica, blir morro å lese oppdatering! Lykke til!!

Jentenen her har jo sagt det meste, så har vel ikke akkurat så mye å tilføye.

Men kan signere at man er litt øm i magen etterpå ja. Jeg gikk som regel rett hjem og la meg, og der lå jeg til dagen etter. Men jeg fikk som regel alltid ut 20 egg da, så kan jo ha litt med det å gjøre.
Selve uttaket var ikke vondt! Overhode.

Lykke til![:)] Det kommer nok til å gå så bra.

Back
Topp