ang ullkorga voksipose

nancy drew

Forumet er livet
Har arvet en ullkoga voksipose... Men jeg forstår meg liksom ikke helt på den og horfor den er så poppulær som det jeg har fått inntrykk av... Den er jo så slapp og tynn... Den var heller ikke brettet sammen da jeg fikk den så om noen kan forklare meg rett måte å brette den på... og er det noen som vet om man kan få tak i ny innmat? helst en som varmer litt mer en den tynne saken som er i den nå...

kanskje det er sommerdyne som er  den og ikke vinterdyne?

finnes instruks på www.voksi.no for bretting og sånt

Hvor tykk ca er vinterdynen da?  skal inn dit og se[:)]

ORIGINAL: Lissie

kanskje det er sommerdyne som er  den og ikke vinterdyne?

finnes instruks på www.voksi.no for bretting og sånt

Ja, kanskje det er sommerdyne? Eller kanskje den bare er gammel og/eller dårlig behandlet/feil vasket så ulla har klumpet seg? Who knows?
Det er jo ull, så den vil alltid være flat i forhold til f.eks en dunpose som er "fluffy". Ingenting varmer som ull, og den holder seg varm selv om den skulle bli våt. Har hatt to vokiser og er kjempefornøyd med dem, jeg. [:)] Bor i Nord-Norge på innlandet, så vi har kalde vintre her og ungene mine har vært gode og varme i voksien.

ORIGINAL: GasOline

Kniiiis, akkurat det du sier nå, er grunnene mine for ikke å kjøpe voksi.

Gikk for en dunpose i stedet[:)]

Jeg har en gammel god ullpose også da, men den må på rens først så da tenkte jeg det kunne være greit med denne voksisaken... Ser jo at den er dritdyr på nette[:o] jeg som hadde tenkt å hive min til fretex[8D]  får dra den fra hverandre og prøve meg litt fram tror jeg

da har jeg dratt den fra hverande slik som de viste på voksi.no og det er vist en sommerdyne... søren og... 

voksiposen min er 15år gammel. Den er ganske tynn, men det er jo ull. Har brukt den mye i pulk å ungen ar  holt seg varm. Anbefaler deg å prøve den litt før du ev. skaffer noe nytt.

man får jo kjøpt både vinterdyner og sommerdyner til voksipose, så du kan jo kjøpe ny dyne til den...

finner kun sommerdyner på nettet... må vel finne en butikk i nærheten som selger slikt da

haha... prøvde å knyte den sammen... ser ikke ut som på bilde på nettsiden[&o]

Back
Topp