Ang ukeskifte

• Trådstarter Trådstarter Id
  • Opprettet Opprettet

Id

Forelsket i forumet
Sikkert vært oppe før, men i følge babyverden skifter ukene på torsdager. På Ullevål sa jordmor at det skiftet på lørdager, altså 2 dager senere....

Hva bruker dere i forhold til ticker osv?

Man skifter vel uke strengt talt uke når det ER tid for det...uavhengi om det er lørdag eller torsdag??

tror min skifter på fredager, for da begynner JEG på ny uke [;)] Om jeg tolker spørsmålet ditt riktig...

det er sikkert ift termin hun mener[;)]

Jeg vil tro det er fordi babyverden og jordmor regner forskjellig? babyverden regner 40 + 2 , kanskje jordmor regner 40 ? da vil det jo stemme.. [:)]

He he, sorry!

Jeg mener graviditetsuker! Altså ifølge bv er jeg 19+4 idag, mens jordmor mener jeg er 19+2. Begge med samme termin.

Er jo bare et par dager, men lurer på hvorfor det ikke er likt. Er ingen andre fått forskjellig utregninger?

ORIGINAL: tone86

det er sikkert ift termin hun mener[;)]

Jeg vil tro det er fordi babyverden og jordmor regner forskjellig? babyverden regner 40 + 2 , kanskje jordmor regner 40 ? da vil det jo stemme.. [:)]

Ja riktig! Så ikke svaret ditt før nå. Det må det jo være... Skal spørre neste gang hos legen for hun regner også annerledes. Takk for svar [:D]

Tror ikke en gang jordmor og legen min regner det samme en gang jeg.....men følger alltid min egen menstermin for er den som stemmer best hver eneste gang. Så jeg følger bv's utregningsmåte :-)

Kan være at de bruker 28 dagers syklus regningen...

Selvom du kanskje har 32 så bruker de 28...Helt teit, men sånn er det vel kanskje...

Back
Topp