ang "uhell" i bhg (lang..)

happymum89

Betatt av forumet
Jeg har hatt sønnen min i barnehage fra han var 10 mnd (nå er han 2 år og 3 mnd) og iløpet av den tiden har det vært veldig mange "uhell" der med han som jeg mener ikke burde skje i barnehager... Jeg kan nevne noen "uhell" som har rammet sønnen min.

-Han har fått glovarmt vann over seg fra en te-kopp som en ansatt hadde satt fra seg på matbordet til barna mens barna lekte og hun ansatte gikk for å ordne andre ting. Da fikk han 3.gradsforbrenning over store deler av overkroppen og hadde bandasjer i mange uker..
-Han og 2 barn til gikk inn på ett annet rom uten at de ansatte merket det (9 barn og 4 voksne på avdelingen) og klippet hverandre med saks på kroppen så de fikk merker og klipp i huden alle sammen. Ingen måtte sy men det var vel bare flaks...
-Han har utallige ganger (minst 2-3 ganger i uka) kommet hjem med kloremerker, bitemerker, kuler i hodet osv og de ansatte vet ikke hva som har skjedd når jeg spør.
-En gang når jeg hentet han satt han på ett bord på veranden ute uten noen voksne der og lekte med en skarp kniv.

Og nesten det verste er syns jeg at når jeg tar opp dette med de så bare sier de at det skulle jo ikke skjedd men han er så rask... Og jeg er så redd for at det skal skje noe enda verre med han så jeg har han nesten ikke i barnehagen mer, bare når jeg må (har full plass, men har han der 2-3 dager i uka bare når jeg må på skolen..)

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre??? Skal jeg skifte barnehage??? Jeg har fått bekreftet at det er ledig plass til han i en annen barnehage i kommunen så jeg kan hvis jeg vil men jeg er usikker på om det er det beste for han... Han liker seg jo så godt i barnehagen sin og kjenner alle der og er jo så glad i de... Så vet liksom ikke hva som er best at jeg gjør... Hjelp!!

vet ikke om jeg ahdde turt hatt ham der i det hele tatt jeg, bytt bhg og send en klage på den etterpå

de må jo rydde opp der, kan ikke ha det slik, unger som leker alene med sakser og kniver[&:]

Det beste ville jo vært å ta tak i dette!
De kan jo ikke bare slippe unna dersom det viser seg at de ikke tenker over risken ved å la potensielt farlige ting stå tilfeldig rundt omkring (som tekoppen), eller at de ikke følger godt nok med.
Man kan ikke få med seg alt, det er klart, og noen barn utsettes nok for mer ting fordi de er mer voldsomme/klønete/modige eller andre ting, men likevel. Høres drøyt ut.

Jeg syns jo man har et ansvar for alle de andre barna i barnehagen også, at noe blir gjort, dersom det trengs.

Dette hadde jeg klaget inn for lenge siden!!
Jobber selv i barnehage, og det skal absolutt ikke være sånn! Høres jo ut som de vokse overhodet ikke følger med noe verdens ting, og det er urovekkende at barnet ditt ofte kommer hjem med skader som de ansatte ikke kan forklare.
Hadde også skiftet barnehage.

ORIGINAL: lille nuppa

vet ikke om jeg ahdde turt hatt ham der i det hele tatt jeg, bytt bhg og send en klage på den etterpå

de må jo rydde opp der, kan ikke ha det slik, unger som leker alene med sakser og kniver[&:]
sign!! unger skal ikke ha muligheten til å få i kniver og sakser ! det er jo farlig!!

Hvis du har en ny barnehage klar, bytt!!

At de har kuler i hodet og kloremerker de voksne ikke har fått med seg, det er normalt..

Men varm te på avdeling med små barn er fy-fy uansett! og sakser... at han er rask skal ikke brukes som unnskyldning for at han f.eks sitter ute på veranda alene...

Okay det er bra, da følger jeg magefølelsen og bytter barnehage... Vet jo ikke hva som skjer/har skjedd med andre barn der men det er sikkert mange uhell jeg ikke får høre om pga taushetsplikten deres... de forteller jo bare meg ting ang mitt barn..
Hvor leverer man en slik klage da eventuelt?? Har tenkt på levert det flere ganger men vet jo ikke hvor eller noe... Det er en privat barnehage så kan vel ikke akkurat klage til kommunen da..

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jobber selv i barnehage, og det skal absolutt ikke være sånn! Høres jo ut som de vokse overhodet ikke følger med noe verdens ting, og det er urovekkende at barnet ditt ofte kommer hjem med skader som de ansatte ikke kan forklare.

Enig! Jobber også i barnehage, og det skal ikke være sånn, nei! Uhell der barna dunker/slår seg mens vi står med ryggen til KAN skje, men dette høres jo helt utrolig ut! Og at sakser/kniver er tilgjengelig er uakseptabelt. Har du pratet med styrer om dette? Hvis du ikke får respons, bytt barnehage og klag! Skjønner greia med at gutten din trives der han er, men det vil han ganske sikkert gjøre i en ny, TRYGG barnehage også[:)] Lykke til!

jøss,er det i sandnes? høres jo ut som om det er like villt som der vi tok ut mini i høst,hadde 2 a4 sider med klager,som de var helt uforstående til

ORIGINAL: Kattekvinnen

Sign!!

ORIGINAL: Luthien05

Hvis du har en ny barnehage klar, bytt!!

At de har kuler i hodet og kloremerker de voksne ikke har fått med seg, det er normalt..

Men varm te på avdeling med små barn er fy-fy uansett! og sakser... at han er rask skal ikke brukes som unnskyldning for at han f.eks sitter ute på veranda alene...

Hjelpe meg, jeg hadde ikke nølt et sekund heller med å skifte barnehage.
Hadde ikke følt meg trygg i det hele tatt om barnet mitt skulle vært i en sånn bhg!
Han får det nok kjempebra i en ny bhg, de små er veldig tilpasningsdyktige.

Her kan du lese litt om hvordan man klager:
http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article570066.ece

hadde ikke tvilt hadde byttet barnehage der de ansatte hadde tatt seg tid til å fylle med barne mitt !! vi har selv fått beskjed om at datteren vår er super rask å at de må holde ett ekstra øye med henne... å de har vi og gitt beskjed om at de Må pass på henne for hun gjør ting hun ikke skal (som de fleste unger)

Okay da blir det nok bytting av barnehage fra mandag av regner jeg med [:)] blir godt få han en plass der jeg slipper grue meg for å levere han hele tiden..[:(]
Nei er ikke sandnes, er i oppland... [;)]

uhell skjer, men ikke så mye som det der. de vet at han er rask, ja da bør de følge ekstra med han da. nei, jeg har sendt inn en klage på den bhg, samt at jeg hadde byttet på dagen. hadde ikke klart å hatt han der jeg.

Jeg hadde aldri i verden godtatt at de voksne lar det ligge kniver, sakser og lign å slenge i bhg. Det er da livsfarlig. I vår bhg har jeg aldri verken hørt om eller sett slike tendenser, og takk og pris for det! Bra du bytter!
Bare som et ps! om slik det bør være: På fredag hadde min sønn (3,5 år) blitt bitt i fingeren av en annen gutt. Det fortalte en av de ansatte meg da jeg henta han. Jeg ville jo ikke oppdaga det selv, og det er heller ingen stor sak, men det viser at de følger med, og det er bra;)

hadde byttet barnehage ja, at unger får seg et knall og fall er vanlig men dette som du skriver om høres helt sprøtt ut!

Back
Topp