ang tverrleie

Lois Lane

Forumet er livet
Er 33+4 i dag, og jm fant ut at babyen ligger i tverrleie. Jeg har fått to store gutter før, så regner med at det er god plass enda i magen til at h*n kan snu seg rett veien.

Men når sånn ca er det ikke så god plass lenger? Har noen av dere hatt baby i tverrleie som har snudd seg selv, og evt når snudde de seg?

Det er ikke krise om h*n blir liggende sånn heller. Blir jo bare en annen fødsel, men greit å følge med. Regner med at jeg merker om h*n snur seg(?)

Jm har sendt henvisning til ul for meg. Var først og fremst til vekstkontroll da, men har lagt på dette også, så håper jeg kommer til om ikke så alt for lenge

takk for svar[:D]

snudde seg i uke 35-36 tror jeg det var

ok. takk for svar[:D]

Satser på at plassen er stor og god, og at det er grunnen til at h*n ligger som h*n gjør[:D]

[:)]Alexander lå vekselsvis i sete og tverrleie hele svangerskapet. Han lå egentlig på alle mulige måter - bortsett fra riktig vei!
Vel ,han snudde seg til hodeleie i uke 41!! Ganske ubehagelig ,men jeg hadde så angst mot keisersnitt at jeg drøyet jo til det lengste...
Man kan ikke føde et barn i tverrleie ,og JEG kan ikke føde et barn i seteleie. Derfor hadde jeg en avtale med sykehuset ,om fødselen startet - og han ikke lå riktig skulle jeg få snitt "der og da". Fødte normalt i uke 42+6 da...

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]Alexander lå vekselsvis i sete og tverrleie hele svangerskapet. Han lå egentlig på alle mulige måter - bortsett fra riktig vei!
Vel ,han snudde seg til hodeleie i uke 41!! Ganske ubehagelig ,men jeg hadde så angst mot keisersnitt at jeg drøyet jo til det lengste...
Man kan ikke føde et barn i tverrleie ,og JEG kan ikke føde et barn i seteleie. Derfor hadde jeg en avtale med sykehuset ,om fødselen startet - og han ikke lå riktig skulle jeg få snitt "der og da". Fødte normalt i uke 42+6 da...

Jm kunne ikke si om hodet var på den ene eller andre siden, men tror kanskje hodet ligger øverst..... Er litt engstelig for at h*n legger seg i sete om h*n legger seg ned mot åpningen. Jeg får store barn, og kommer ikke til å føde om h*n ligger i sete.

Fikk beskjed av jm at om vannet går må jeg legge meg ned og ringe til sykebil, men det regner jeg ikke med skjer med det første[:D]

Dytter litt på denne jeg. Kanskje det er flere med erfaringer her[:D]

dytt[:D]

Dytter igjen

mini lå i tverrleie fra første stund, vannet gikk i uke 34+0, regner med det bei for trangt for han. jordmødrene prøvde og snu han, så jeg kunne føde vaginalt. ganske groteskt egentlig, og vondt, er litt risiko, så etter 10 min hadde de ike fått flytta han mer enn 2cm, så det ble KS her.
men da fant de ut at jeg har hjerteforma livmor, og ikke pæreform som er vanlig.
derfor han lå i tverrleie, 99% sjangse for at nestemann gjør det også.

ORIGINAL: Gurine84

mini lå i tverrleie fra første stund, vannet gikk i uke 34+0, regner med det bei for trangt for han. jordmødrene prøvde og snu han, så jeg kunne føde vaginalt. ganske groteskt egentlig, og vondt, er litt risiko, så etter 10 min hadde de ike fått flytta han mer enn 2cm, så det ble KS her.
men da fant de ut at jeg har hjerteforma livmor, og ikke pæreform som er vanlig.
derfor han lå i tverrleie, 99% sjangse for at nestemann gjør det også.

Jeg regner med at livmoren min er som den skal siden jeg har født to før. Og jeg tror også at h*n kommer til å snu seg av seg selv, men greit å være forberedt på noe annet om det ikke skjer.

takk for svar

mi snudde seg et par dager før fødsel i uke 40[:)]
Fikk beskjed om å bare vente til fødselen starta, så måtte vi ta det derfra om keisersnitt skulle blitt aktuelt. Men riene kunne visst ofte føre til at babyen snudde seg spontant.

Back
Topp