Ang trening

vilbli4

Flørter med forumet
Jeg fikk pos tester idag så jeg hører vel hjem her :) Men lurte på noe ang trening. Jeg har akkurat begynt å tatt opp det igjen og idag har jeg booket time til step+styrke. Hva tenker dere? Jeg kommer til å fortsette å trene så lenge jeg kan i svangerskapet men usikker på om det er lurt med styrke? Idag er det vektstang, ikke så mange løft og jeg løfter ikke så tungt enda :)

Jeg har lest mye om trening og det står over alt at trening er sunt for både deg, babyen, svangerskapet og fødselen. Hvis man ikke har trent fra før skal man trene lett til moderat står det også. Så hvis kroppen din er litt vant til å trene vil jeg tro man til og med kan trene tyngre enn moderat. Det viktigste er å høre på kroppen og ikke presse seg for mye og DRIKKE VANNN! Styrke med stang er det ikke noe galt i, så lenge du løftet rett og passet på å knipe igjen rumpa ^^ seriøst! Det som er forskjell med løfting når man trene og annen løfting er at trening ofte gir riktig teknikk! Og det er det viktigste når du er gravid! Selv trenger jeg både kondisjon og styrketrening to ganger i uka! og har tenkt til å gjøre det så lenge jeg kan! Gratulerer med spira forresten!

Tusen takk for svar og gratulasjon :-) Hørte forrige svangerskap at det er viktig med trening og det er med på å forebygge feks bekkenløsning. Jeg hadde det sist og ønsker det ikke velkomment denne gangen :-) Gratulerer med spiren du også ;-)

Back
Topp