Ang trening, kan noen forklare?

Mitos

Glad i forumet
Jeg er litt forvirra her....

man leser såå masse om at man kan trene nett som før når man er gravid bortsett frå idrett med fysisk kontakt..samtidig sies det at man ikke ska bli svett og skikkelig varm for da har ikke lillegull det noe godt...(det fikk jeg høre ang solarium..det var helt ufarlig, så lenge mor ikke ble for varm)
kan man egentlig da trene en god kondisjonsøkt?

samtidig sies det at man ikke ska løfte tunge løft med fare for bekkenet...men kan man da trene vekter?

Dette har ført til at jeg ikke tørr å trene..livredd for at den lille ikke ska ha det godt :-/

Jordmoren min sa jeg skulle trene akkurat som før graviditeten, men kroppen min klarer absolutt ikke å følge med som før. Ikke push deg for hardt og stopp når kroppen sier stopp (eller når magen bare er i veien ;))

Tren som før om du orker det. Kroppen din sier fra lenge før det går utover barnet!:) Jeg trener så jeg blir svett og andpusten. Og trenere styrke de øvelsene jeg orker. Har problemer med bekkenet men har fått anbefalt av fysio å trene symmetriske øvelser hvis jeg trener styrke på ben. Og armer etc tar jeg evt litt lettere hvis jeg står og gjør de eller sitter der jeg kan. Planke gjør jeg med knærne i bakken isteden for strak...så tilpasser litt bare :)
Kos deg med treningen!!!:)

Jeg trener 4- ganger i uka jeg. Spinning, dansing, bodypump, bodystep osv osv.
PUMPA MI GÅR For å si det slik. Men jeg drikker masse vann da ;)
Er du i god form fra før du ble gravid, asså trena skikkelig da. Så er det ingen fare nå heller.
Trening er bare sunt for lille og mor :D

Det du skal være forsitkig med rundt disse tider, er å ligge mye på ryggen på hardt underlag, å løfte tungt over hodet.
Ellers tren som du pleier, men hør på kroppen :)
Jeg må roe meg ned nå pga bekkenet mitt, men skal si deg det er IKKE Lett :P

Er jo så morro!!!

KOS DEG MED TRENING DU SNUPPA!

Tusen takk for svar :-) da skal jeg prøve å få begynt igjen..har vert uten i 5 mnd nå, så e grusomt å begynne på an igjen :-p

Bare å trene. Det verste man kan gjøre er å sette seg ned på rumpa i redsel for alt som er "farlig".
Jeg kan forresten anbefale deg en god bok om trening i svangerskapet - "Trening for kule mager" av Jill Jahrmann. Den tar for seg hvordan man kan holde seg i form under og etter svangerskapet. Kjempebok :)
God trim!

Back
Topp