Fuglen
Elsker forumet
Hørte noe helt merkelig fra gynekologen jeg var hos i går for å ta UL. Alt var bare velstand inni magen, men når jeg skal gå så sier hun "pass på å ikke løfte tungt". Da svarer jeg henne litt undrende "ikke løfte tungt? men jeg trener jo, driver med styrketrening?". Har satt meg veldig inn i hvordan man kan fortsette å trene styrke når man er gravid, og løfter selvfølgelig ikke fult så tungt lengre, og lytter veldig til kroppen. På det siste svarte hun "Ja, dette er ikke tiden for å trene". Ble stående som et stort spørsmålstegn jeg. Dette strider i mot alt jeg har lært, spesielt når det er snakk om foreløpig ukomplisert svangerskap (og mitt svangerskap nummer to). Har full forståelse for at man bør begrense seg, og være litt forsiktig før uke 12, men ikke trene?????! Det dumme var at gubben hørte dette, og nå får jeg knapt lov til å løfte fjernkontrollen
Er ikke dette en veldig "old school" holdning?
Og for å supplere, det er ikke snakk om body building. Er snakk om styrketrening 1-2 ganger i uka, sammen med PT.
Er ikke dette en veldig "old school" holdning?
Og for å supplere, det er ikke snakk om body building. Er snakk om styrketrening 1-2 ganger i uka, sammen med PT.