ang treg mage.....

Kariname

Forelsket i forumet
hei

har vert inne å lest over alt her inne ang treg mage. Gutten min er 6 uker på mandag, gir han mme 5til 6 ganger pr døyn, å da drikker han runt 200 ml.... har i en tesje med malt i hver flaske, men dette ser ikkje ut til å hjepe det er et kav hver kveld med denne besjebleien... noen som kan hjelpe?????

er ltii fortvilet nor eg ikkje får hjelpt den stakkers hjelpeløve gutten min som vil så nødig på do....

Helsing Karina

heisann..[:D]treg mage på små barn er ikke morro!vi har også bare brukt mme og jeg brukte malt i hver flaske,men hjalp ikke på mage smerter eller at han fikk skiti.Men så prøvde jeg å bare gi han en flaske om dagen med malt og det hjalp,nå skiter han en-4 ganger om dagen og har ikke veldig magesmerter[:D]men jeg har også hørt noen har brukt en q-tip med litt olje på og puttet den i endetarmen for å få musklene der til å jobbe og det har hjulpet de..og noen har også brukt en bitteliten såpebit å puttet opp i rompa(fast såpe).det er noen ideer ihverfall..håper noen av de funker bra for dere..det er ikke morro med treg mage på de små[:-][:)]masse lykke til[:D]

Begynn med svisker.. Legg noen svisker i vann i et glass (slik at d nesten blir litt syltetøy ut av d) å gi gutten din mest av den safta som blir ut av d.. 2 t-skjeier,3 ganger om dagen..[;)]

du kan også bruke febertermometer i rompa på han,med litt sink salve på, det gjør jeg på snuppa mi, for hu er mega treg i magen, det hjelper på hun, jeg gir hun også minifom, for luften..[:D]

Frøkna mi får kun 1ts med maltekstrakt i døgnet og hun har bare avføring ver 3-4dag. avføringen er da løs. her går det i både mm og mme. Jeg fikk beskjed på HS at de ikke burde få mer en 1ts malt i døgnet hvis ikke avføringen var hard og at regelen med at de skal ha avføring en gang i døgnet heller ikke gjelder hvis avføringen er løs.

Jeg var nemelig oppe i 3ts malt idøgnet for jeg ble stresset og trodde hun var treg i magen når det ikke kom 1gang i døgnet, hun presset fryktelig og prompet og hadde mage knip. men nå som jeg har gått til bake til 1ts i døgnet har hun blitt mye mer fornøyd og verken promper,presser eller har like mye mageknip, så jeg tror rett og slett hun gjorde det av for mye malten ikke mme. hun får malt bare på 1flaske ikke i alle.

ORIGINAL: siri01

du kan også bruke febertermometer i rompa på han,med litt sink salve på, det gjør jeg på snuppa mi, for hu er mega treg i magen, det hjelper på hun, jeg gir hun også minifom, for luften..[:D]

Dette gjør jeg på Isabell når hun har vondt i magen og det funker kjempegodt...... Men hun har ikke treg mage... Minifom brukte jeg å gi henne for luftsmerter, men det ble hun bare verre av...

men hvis du er full ammer Februargullet kan det jo gå opp til 10dager uten at spebarnet har avføring uten at dette er uvanlig eller farlig, så hvorfor vil du ha han til å ha avføring? eller sliter han med knip og virker veldigutilpass?

ORIGINAL: FebruarGullet

Slet med det samme denne uka!
men jeg ammer, og gidder ikke pumpe for å ha malt og sånn i melken,
Så kjøpte minifom på apoteket, og gir han noen dråper med skje før hvert måltid! Og samme natta jeg begynte med det, fylta han bleia til randen[:D] Aldri trodd jeg skulle bli SÅ glad for bæsj!!!! hehe

snuppa mi bruker oxo minifom ogden hjelper, men hvet du hvor lenge man skal bruke den???

Back
Topp