Ang trass..

*Kolibri*

Forumet er livet
ser at flere her inne bruker begrepet trass om sine barn på 7-10 mnd..selv vil jeg hevnde at trassen begynner senere, så da spør jeg
hva legger du i ordet trass?

er vel kasnje ikke "trass" i den forstand..
men hvid vesla ikke får lov til og trykke på pc`n HYLER hu ut og blir helt vrang og vill..
blir stille med en gang hu får trykke litt!

hu sitter og leker på gulvet og en annen unge kommer og tar leka hennes skjer det samme!

Trass for meg er når 3åringen min ligger på alle 4 å hyler å slår med armer å ben i gulvet for han ikke vil kle på seg jumperen jeg har funnet fram til han. Eller han tramper å skriker nei om å om igjen når han egentlig skal være i sengen sin.

ORIGINAL: Minsa*

Trass for meg er når 3åringen min ligger på alle 4 å hyler å slår med armer å ben i gulvet for han ikke vil kle på seg jumperen jeg har funnet fram til han. Eller han tramper å skriker nei om å om igjen når han egentlig skal være i sengen sin.

Oj, som jeg gleder meg til det[8D]

ORIGINAL: Heidi10

men hvid vesla ikke får lov til og trykke på pc`n HYLER hu ut og blir helt vrang og vill..

hu sitter og leker på gulvet og en annen unge kommer og tar leka hennes skjer det samme!

Tenker det samme. Trass har vel blitt brukt i mangel for et bedre ord:)

ORIGINAL: janpanmarsipan

Mye å se frem til....Han var så utspekulert at han fant ut at når vi var i butikken  jeg holdt han forsiktig i armen så skreik han for full hals :mamma du gjør meg vondt. Da føler du deg lur

ORIGINAL: *Kolibri*

ser at flere her inne bruker begrepet trass om sine barn på 7-10 mnd..selv vil jeg hevnde at trassen begynner senere, så da spør jeg
hva legger du i ordet trass?

enig i det, men kan nok finne på å si at hun trasser litt når hun slår seg skikkelig vrang[8D]
Trass, da tenker jeg at de er sure "uten grunn" og blir fort iltre for ingenting[:)] sånn de er nå er jo egentlig bare at de blir sure når man tar fra dem noe de vil ha og det er jo forståelig, jeg hadde blitt dritsur hvis noen tok min leke og jeg ikke kunne forstå hvorfor[:D]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Mye å se frem til....Han var så utspekulert at han fant ut at når vi var i butikken  jeg holdt han forsiktig i armen så skreik han for full hals :mamma du gjør meg vondt. Da føler du deg lur

ja, men det er sånne historier som er fine å fortelle i konfirmasjonen å sånt!!

Trass da tenker jeg treåringen min i perioder der ALT skal krangles om , og INGENTING skal følges ! Jeg blir gal av henne til tider, alt fra "mamma jeg må tisse" , Ja gå på do da jenta mi " NEIIII hyl og skrik og smeller igjen døra til soverommet sitt !!!!! hjelp.. sånn kan hu reagere over hvrodan jeg tømmer opp et glass melk liksom, DET for meg er trass, Antons trass kaller jeg en lett forsmak [:D][:)]

Barn kan jo være "trassig/trassete" selv om de er bare 8 måneder f.eks, men trassalder er jo noe helt annet [:)]

Jeg merka veldig godt når Thea kom i "trassalderen", ALT ble verre.. Hun fikk skikkelig sinneutbrudd og INGEN får røre henne da.
Hun roer seg kanskje etter 20 min når det er på det verste....

Jeg liker ordet viljesterk istedet, spesielt på disse småttingene[:)]

ORIGINAL: MariSafari

Jeg liker ordet viljesterk istedet, spesielt på disse småttingene[:)]

nice[:)] Det var bedre ordvalg egentlig[8D]

Trass ja...
Det er for meg når jenta mi på 3 år lukker igjen øra sine for ALT jeg sier til henne og gjør stikk motsatt av det jeg sier.. Å det lyser ut av øya på a..

Når hun ligger på gulvet og hyler, slår og sparker rundt seg fordi hun ikke får sjokolade.. [8|] Sånn ting.. Jepp.. Det lillegutt holder på med nå vil jeg nok ikke kalle trass nei.. [8D]

ORIGINAL: FrøkenH

ORIGINAL: Heidi10

Tenker det samme. Trass har vel blitt brukt i mangel for et bedre ord:)

sign!

Jeg har skrevet et innlegg om "trass" - humoristisk ment. Tror så klart ikke min er i noen trass-alder el. lign.
Synes trass høres morsommere ut i et humoristisk innlegg enn viljesterk.
(Og her jeg bor heter det trassaug, som brukes i sammenhengen med kranglete eller ertete *noe jeg ofte er*[8D] og da blir det litt "forvirringer" ute å går med min bokmålsdialekt blandet med gudbrandsdalsdialekta)[:)]

Men ja, viljesterk er generelt et bedre ord![:D]

Back
Topp