Ang. tran

Værinne74

Glad i forumet
I følge hs er det når barnet er 6 mnd. at det skal ha 5 ml tran. Nå anbefalte hun at vi bare ga noen dråper tran på lillefingeren, for så å øke dosen etterhver. Hun anbefalte også at vi startet med tran med en gang, for des større barna er des vanskeligere blir det å gi dem tran/få dem til å like det, sa ho....

hadde helt glemt ut tran jeg... uuuups... tror jeg må gå å handle idag... sikkert greit å gi mini tran.. har jo en storebror som er mye forkjøla osv... [:)]

husk at gulpere ødelegger alt tøyet med tran....her går det i d-dråper -ifølge hs er det like bra, men smak og luktfritt!

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Nates Mamma

husk at gulpere ødelegger alt tøyet med tran....her går det i d-dråper -ifølge hs er det like bra, men smak og luktfritt!
grunn til de sier tran er at det er en delv vktige fettstoffer i tranen,her går det i d-dråper å siden madicken kastet opp hver gang jeg ga tran forstår ho gått

Jeg tar trankapsler selv da; omega 3 går godt over  i melka. Men ellers sa HS til meg at det viktigste for disse små er d vitamin. Men er klart: vil man de skal like tran senere må man begynne nå....jeg kommer til å satse på sanasol og fisk[;)]

Vi gir tran..gr 2,5 ml...begynte med "full" dose vi. Går ned her, men det er ikke det beste nei[;)] Pleier å gi det med kveldsstellet vi..når han ligger naken på stellebordet[:)]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Nates Mamma

grunn til de sier tran er at det er en delv vktige fettstoffer i tranen,her går det i d-dråper å siden madicken kastet opp hver gang jeg ga tran forstår ho gått

Ja, det er de fettstoffene som bare tran har..., så vi som gir mme bør nok bare bruke tran. Men, her skal vi skjerpe oss nå.. har ikke vært så flink til å gi det enda.. Selv greier jeg ikke tran, og for en lukt..

ehh..!! til meg sa HS at vi skulle gi 5ml tran når han ble en 1mnd... Det er ikke sant det da eller? Jeg visste at hun HS der ikke var rett nagla! [:@] Hun vaska ikke hendene sine når hun sjekket navlen hans engang. *arg*

ORIGINAL: bambibaby

ehh..!! til meg sa HS at vi skulle gi 5ml tran når han ble en 1mnd... Det er ikke sant det da eller? Jeg visste at hun HS der ikke var rett nagla! [:@] Hun vaska ikke hendene sine når hun sjekket navlen hans engang. *arg*

Jeg spurte om det to ganger for jeg trodde at babyene skulle ha 5 ml med en gang, men nei sa hs. Begynn med tran på fingeren for så å øke. Det er ved 6 mnd. at de skal ha 5 ml sa ho. Vi får håpe at ho uttaler seg rett da.. Vi er no ihvertfall veldig, veldig fornøyd med henne!!:)

Back
Topp