Ang tran til beibisene

M`sMamma

Forelsket i forumet
Kan man bande tran i grøte feks?[8|] Han får D-vitaminer nå, men har heller lyst til at han skal få tran og omega 3. Men får det ikke i han rent. Noen som vet?[:)]

Ja, det går fint an tror jeg! MEN det kan skje at hvis enn blander tran i grøt eller noe annet, så vil de ikke lengre spise det enn blandet det i - for da smaker det plutselig vondt :/

Når vi skulle begynne med tran fikk jeg beskjed av hs å ta tran i melka hans, men da ville han ikke drikke noe særlig så jeg slutta med det ganske fort. 

Kan blande det ja, men det kan jo gjøre at grøten smaker vondt. Her får hun tran med sprøyte. Gir det når hun ligger på stellebordet under kveldsstellet. Har fått tran fra hun var 4 uker og var ikke særlig glad i det i starten, men nå har hun lært seg å like det.

Edit: så nå at du ikke fikk det i han rent. Har du prøvd med sprøyte? Da får man det litt lenger inn i munnen og det er ikke så lett å spytte det ut igjen. Tror de trenger litt tid på seg til å like tran.

[:'(] Stakkar de små!!! Men er jo sundt da.... Prøve da.... Lykke til!!!

(Funka ikke her... [:(])

Vi blander tran i grøten hans og det fungerer kjempe fint! [:D]

Har gitt han d-vitaminer dråper fra han var 6 uker ca for det fungerte ikke med tran da han var så liten. (bare spyttet det ut og brakk seg, så vi ga opp etter to uker.)

For 2 uker siden begynte vi og blande tran i grøten og det funker kjempe bra! :-)

Vi begynte og gi det i grøten på morningen, men har nå gått over til å gi det på kvelden istedet, siden det lukter veldig tran når han gulper og det setter litt flekker på tøy og sånn.
Blander det med ris og banan grøt og da smaker det ikke så mye tran siden det er såpass mye smak fra før av i den grøten [;)]

jeg spurte min helsesøster om jeg kunne blande tran i grøten hans, men hun anbefalte det ikke.. for da kunne jeg risikere å få en unge som ikke ville ha grøt lengre..! men ser jo nover her att det har funket på noen da, så går jo sikkert ann å prøve[:)] jeg tok ikke sjansen så her får han d vitaminer..! prøvde å gi tran med sprøyte her, men han spydde det opp igjen.. så det var ikke mulig!!

Back
Topp