Ang tovede plagg

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Jeg driver på med tøffellaging, og ettersom første pulje ble litt dårlig tova første gangen, ble de tatt en gang til.. det skulle jeg ikke gjort, for nå er de bittesmå.
Hvordan får man de litt større igjen? Drukne de godt, og så strekke de? :p

* taletuten *

Jeg gjorde det en gang, resultatet etter bløtlegging ble så som så.. Men vet ikke hva annet man kan gjøre! Håper noen vet! Kjekt,for hender seg det går litt skeis :)

Hvordan tover du?

Jeg gjorde det en gang, resultatet etter bløtlegging ble så som så.. Men vet ikke hva annet man kan gjøre! Håper noen vet! Kjekt,for hender seg det går litt skeis :)

Hvordan tover du?

Ok, får bare prøve det og håpe på det beste.. Kjedelig å måtte forkaste de. Blir jo noen bortkastede timer i så fall..

Jeg putter de bare i maskinen med en liten dæsj grønnsåpe, på 60grader. Det er sikkert feil, men det funker. :p Burde tatt 40grader og kortprogram på siste runden, men gjort er gjort...

Ok, får bare prøve det og håpe på det beste.. Kjedelig å måtte forkaste de. Blir jo noen bortkastede timer i så fall..

Jeg putter de bare i maskinen med en liten dæsj grønnsåpe, på 60grader. Det er sikkert feil, men det funker. :p Burde tatt 40grader og kortprogram på siste runden, men gjort er gjort...

Samme som meg da :) og så bruker jeg å ha et håndkle inni samtidig jeg da..

Når jeg tover så hiver jeg inn plagget sammen med en olabukse og vanlig 40 graders vask.

Men maskiner tover forskjellig så en må nesten prøve seg frem.

Maskinene tover så ulikt, så det finnes ingen fasit desverre.
Garn tover og på ulik måte, derfor bruker jeg kun finull og fritidsgarn når jeg tover, det vet jeg hvordan er i min maskin.

Jeg tover på 40grader ca 1time med 3tennisballer inni.
Bruker litt vanlig vaskemiddel i.

Grønnsåpa kan ødelegge maskinen, så det ville jeg unngått.

Er uhellet ute og et plagg for mye tovet kan det reddes ved hjelp av vann og store mengder hårbalsam (jeg bruker first price sin til formålet).
Bløt opp plagget og gni godt med balsam i det og strekk og form det forsiktig.
Skyll godt og tørk :)

Back
Topp