Ang tining av kylling. Noen som vet?

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
Jeg tok opp kyllingfilet fra fryseren i går som egentlig skulle spises i går, men så ble planene endret.
Kyllingfileten stod fremme i pose på benken i 5, 6 timer før den ble lagt i kjøleskap. Den var fortsatt iskald, (men opptint) da jeg putta den inn. Kan vi bruke den til middag i dag, eller kan jeg bare hive den? Noen som vet?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde jeg ALDRI gjort! Har blitt matforgiftet av kylling 2 ganger,og det anbefales virkelig ikke.
Har den stått ute på benken i så mange timer,tidligere vært fryst,også opptint,lagt i kjøleskap,så hadde ikke jeg gjort det.........Da burde du tatt den i går tror jeg :)

Jeg hadde ikke gjort det. Med biff hadde jeg gjort det, men ikke kylling. Jeg tuller ikke med kylling :p

Under tiningsprosessen holder jo varen seg kald frem til alt er tinet. Så lenge kyllingfileten fortsatt var kald når du flytta den fra benken til kjøleskapet mener jeg at det ikke skal være noe stort problem å bruke den i dag. Hadde den derimot blitt lunket hadde den gått i søpla. Du kjenner jo også på lukta om den har blitt skjemt eller ikke.

Har gjort det flere ganger med kylling :) du kjenner fort om den er dårlig.

Da satser vi på at det går greit. Takk for svar jenter :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde glatt ordnet den til i dag. Det er jo bare å lukte godt på den, og kanskje steke en bit og prøvesmake? En gang har jeg kastet kyllingfilet som jeg var usikker på, de luktet jo litt rart i utgangspunktet, men den gangen smakte jeg på en bit og den var ikke god, da gikk den i søpla.

Har gjort det flere ganger jeg:) Har alltid gått veldig bra. Man kjenner godt når den blir dårlig.

Ingen problem å bruka den i dag, her skjer da rett så da e. Ska jo steikst og eventuelt kokast :)

Frå mobilen :p

Den hadde jeg fint brukt:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Jeg hadde ikke gjort det. Med biff hadde jeg gjort det, men ikke kylling. Jeg tuller ikke med kylling :p
Enig! Den burde dessuten vært tint i kjøleskapet! Vi hurtigtiner på tineprogram i microen, og tilbereder med engang!

Tja.. Jeg ville vært veldig usikker hehe, prøv som foreslått tidligere i tråden og prøvestek en bit og smak.

Back
Topp