Ang tidlig ul

samaha27

Elsker forumet
Noen som har vært på d før og vet hvordan d foregår? Er d utvendig eller innvendig? Hvor mye kan dem evnt se? Har blitt henvist til d, men bare lurer på hvordan d foregår da d er så tidlig.,Jeg rekker nok å bli bortimot 8 uker ti da i med d er påske neste uke
 
Det er innvendig. Tror på den tiden at du ser en liten "kladd" og hjertet som banker ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Innvendig ja. Jeg tok sist i ca uke 8. :) så bankende hjerte


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Signerer de andre.
Ser bankende pittelille hjerte ♡
Men rørende er det uansett!
Lykke til da ;-)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Jeg hadde 3 innvendig UL fram til OUL. :)

Første gang var jeg bare litt over 5 uker, og fikk se en liten flekk med bankende hjerte :)
Andre gang var jeg litt over 12 uker og da kunne man se at det var en liten person der. De gjorde kjappe målinger for å kontrollere tilvekst.
Tredje gang ble jeg sendt på UL etter en ulykke på jobb hvor det var fare for at jeg kunne miste babyen.
Da ble det foretatt samme målinger som ved en ordinær ultralyd. Vi kunne ikke se kjønn.
 
Jeg har vært og har hatt både negative og positive erfaringer med det. Det rareste er vel at jeg hele tiden har fått utført utvendige, selvom jeg sa at jeg ikke trodde jeg var så langt på vei. Så ble utført en utvendig på meg når jeg var 5+4 med mellomste. Hun mente at jeg sikkert var gravid men hun kunne ikke se noe så gjerne jeg var 3 uker på vei(nei). Jeg var også når jeg mente jeg var 9 uker, med første. I ettertid viste det seg at jeg var jeg 8 + et eller annet, men det var også utvendig. Da fikk jeg beskjed om at fosteret tilsvarte bare 6 uker, og det var dødt, en MA. Så ble sendt til sykehuset for en abort da. Der ble det foretatt en innvendig for å dobbeltsjekke(er rutine å gjøre det). Men han var ikke død, og er i dag en perfekt 5 åring :) Så har jeg også vært på utvendig ul i uke 10+5, det var kjempe gøy, fikk se en sprell levende krabat. Og i uke 12, det også var fantastisk, en miniperson, kunne til og med se fingre og tær og noen voldsomt lange ben :) Så nå håper jeg at jeg får innvendig når jeg har bestilt i uke 9+3 :) Men jeg enbefaler å gå etter uke 10 egentlig, da har jeg vertfall bare hatt positive opplevelser :)

Kan også informere om at jeg har en bakenforliggende livmor, fant det nettopp ut, så kan være derfor ul på meg ikke helt virker somd et skal når det er så tidlig !
 
Jeg skal bare for å fastsette hvor langt jeg er på vei i med jeg ikke har hatt mens, men bare en dag m litt blødning i feb da d var kjemisk..Derfor sendte legen henvisning til tidlig ul og i dag fikk jeg faktisk brev i posten m timen:)Mente jeg måtte vente til over påske, men jeg har fått time allerede fredag faktisk så da er jeg ut fra blødningen etter kjemisk 6+2
 
Jeg skal bare for å fastsette hvor langt jeg er på vei i med jeg ikke har hatt mens, men bare en dag m litt blødning i feb da d var kjemisk..Derfor sendte legen henvisning til tidlig ul og i dag fikk jeg faktisk brev i posten m timen:)Mente jeg måtte vente til over påske, men jeg har fått time allerede fredag faktisk så da er jeg ut fra blødningen etter kjemisk 6+2
Så deilig at du slapp å vente!! Gleder meg til å høre hvordan det gikk på timen :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Så deilig at du slapp å vente!! Gleder meg til å høre hvordan det gikk på timen :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
Ja i grunn veldig bra å få så kort varsel så slipper man å vente så lenge;) Blir spent å høre om jeg da er 6+2 som jeg mener selv..Er ikke kortere i vertfall..Dem kan se bankende hjerte da man er 6+2? Å som jeg gleder meg å høre/se
 
Hjertet begynner å banke i uke 5 så det vil jeg tro de ser da :)
 
Back
Topp