*ang tidlig ul*

Lena89

Gift med forumet
snart får vi vite om gravide skal på tilbud om tidlig ul i uke 12 :D hva mener
dere om dette?

Jeg synes det er greit jeg:) Jeg tenker sånn i fht hvis de skulle oppdage downs, ja da er jeg forberedt på det, og det kommer ikke som et sjokk når barnet først kommer:) Det var et eksempel da. Ellers tror jeg det kan stresse ned mange ved å ha tidlig UL. Om det er skadelig eller ikke vet jeg jo ikke, men jeg tror ikke det.

Ja, det synes jeg er helt greit. Har ikke lest så mye om det, men så lenge alt skjer frivillig, så er det jo opp til de enkelte foreldrene å bestemme selv om de vil ha tidlig ul eller ikke. Så da bør de jo lese om evt risikoer og selv vurdere om de ønsker å utsette barnet for det.
Jeg har tatt tidlig ul før jeg, og skal forhåpentligvis ta det igjen, så jeg er ikke i mot det. Men jeg mener at det burde vært noe som alle skulle hatt tilbud om, så lenge de ønsker det selv.

Synes vi skulle hatt to ul slik som i storbritannia.

Bra,litt betryggende å se om det er liv når man har nådd 12. Med lillegull hadde jeg ul i uke 8,12,15,ordinær 18,20 og 22. 3 av dem fordi jeg blødde. Også ble det en hel haug etter at jeg var 24 uker fordi jeg var med på Tell med meg, og ble så opphengt i spark, at jeg ble hysterisk hver gang han tok seg hviledag. Har ikke tatt noe skade av det, virker ikke som han blir skjevhendt heller, han bruker mest høyrehånd :)

Med Calle hadde jeg ul uke 6, 8, 13, ordinær, 23, 28 - fikk ekstra oppfølging på begynnelsen og tok en 3D i uke 28. I uke 23 trodde de jeg var i fødsel, så da ble det tatt innvendig ul for å sjekke livmorhals og sånn. Har ikke tatt noe skade av det, men hvem vet hvordan han hadde vært uten? :p Uansett var det betryggende.

Back
Topp