Ang tidlig. Ul og oppfølging etter flere MA/sa

Mamamia.

Elsker forumet
Hei på dere! Ringte å bestilte time til legen i dag, og fortalte alt som det var. Kontordama hørtes litt sur ut å sa bare at: svangerskapskontroller starter ikke før i uke 10! Legen min har lovdmeg tidlig og ekstra oppfølging siden jg mista to ganger i fjor sa jeg da, og ho mumla litt for seg selv og ga meg time på fredag! Hvordan blir dere andre mottatt egentlig? Og hvordan fungerer det?

Jeg har blitt mottatt bra begge gangene når jeg har ringt for å få tidlig time. Må ha tidlig kontrol for å holde oversikt med stoffskiftet :)

Høres ut som du har samme kontordame som meg :p Er flere damer som sitter der, og en av de ca 4 er hyggelig men hun sitter skjeldent på telefonen. De er alltid sure... Føles som de ikke liker syke folk.. Uansett, de er alltid sure og bryr seg seg ikke noe særlig hvis jeg sier "legen ba meg gi beskjed hvis...." f.eks, da blir de grinete og jatter med.. Trur ikke det er noe godt samarbeid mellom kontordamene og legene på kontoret...

Tok kontakt med jordmor jeg og hun sa jeg kunne velge om jeg ville komme alt i uke 8. Noe jeg takket ja til. :)

Kontordama har ingenting med hvorfor du skal ha legetime,enkelt og greit.
Jeg mista i mars i fjor,og det er første og eneste gang så langt(MA),min lege er fantastisk og jeg fikk super oppfølging denne gangen. Lykke til og håper det går bra for deg.

Nei de har jo egentlig ikke det, men jeg har funnet ut at om du ikke sier hvorfor du vil ha time så får du ikke time før engang langt inn i fremtiden...

Legen er heldigvis en super mann og veldig flink og forståelsesfull, Og jeg gjorde bare som vi avtalte da jeg mistet sist! så ei sur kontordame skal jeg nok takle..

når er som regel en tidlig ul da?

Nei de har jo egentlig ikke det, men jeg har funnet ut at om du ikke sier hvorfor du vil ha time så får du ikke time før engang langt inn i fremtiden...

Legen er heldigvis en super mann og veldig flink og forståelsesfull, Og jeg gjorde bare som vi avtalte da jeg mistet sist! så ei sur kontordame skal jeg nok takle..

Er samma her, de skal vite det grunnen hvis ikke så får jeg ikke time på flere uker..
Jeg har tidlig UL neste uke (da er jeg 8+1), hadde legetime idag (fikk selvfølgelig ikke før) så jeg har privat UL.. men prisen var ikke så ille :)

Tror ikke vi har no mulighet til privat ul her i byen, såhåper vi slipper åvente i altfor mange uker!

masse lykke til foresten! :)

Spesialisten jeg var hos ville ta fullgått 10 uker,da er fosteret i og for seg ferdig.Det er ofte i overgangen fra embryo til foster ting går galt.

jeg har brukt samme legekontor i mange år og de fleste der vet hvem jeg er. her har de endret det til uke 12 egentlig, men var ikke noe problem å få tidligere, trengte ikke si hvorfor en gang.

Jeg sa bare at jeg hadde behov for sykemelding da jeg snakket med de på kontoret, fikk da time dagen etter.
Legen henviste til gyn. pol og medisinsk pol for meg og så fikk jeg time til første sv.skapskontroll til onsdag denne uka (antatt uke9).
Tidlig ul fikk jeg det vi trodde var uke 8, men ble da satt tilbake noe. Det var omtrent på den tiden jeg var til tidlig ul sist sv-skap også, så jeg tror de sikter seg på uke 8 her i byen :)
Nærmeste private ul er på sunndalsøra tror jeg, hvis ikke det var nærmeste private med 3d da, er litt usikker her ;)

Jeg sa bare at jeg hadde behov for sykemelding da jeg snakket med de på kontoret, fikk da time dagen etter.
Legen henviste til gyn. pol og medisinsk pol for meg og så fikk jeg time til første sv.skapskontroll til onsdag denne uka (antatt uke9).
Tidlig ul fikk jeg det vi trodde var uke 8, men ble da satt tilbake noe. Det var omtrent på den tiden jeg var til tidlig ul sist sv-skap også, så jeg tror de sikter seg på uke 8 her i byen :)
Nærmeste private ul er på sunndalsøra tror jeg, hvis ikke det var nærmeste private med 3d da, er litt usikker her ;)

Takk du! :)

når tidlig UL tror jeg varierer, legen min henviste meg til sykehuset, men de har ikke gitt meg time før 2 april, da er jeg litt over 12 uker tror jeg, synes det var litt sent men...

blir spennende å høre hva legen sier, tror du har rett, hørt flere har sagt rundt uke 8 ja. Tror det er kun 3d på Sunndalsøra ja.. Men mulig jeg får veldig lyst dit en tur om alt går bra!

Ps. Hvis/når jeg er over uke tolv skal jeg sende deg en melding på face å avsløre hvem jeg er! Hihi! Og hvis du skjønner hvem jeg er før den tid så hysj... Hemmelig!!

Back
Topp