Ang termindato osv

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
Jeg hadde en utskraping i aug. Og vet når jeg hadde eggløsning siden jeg både kjente det på kroppen og testa positivt på el.
Meeeen jeg tenkte når jeg skal til legen så skal jeg ikke si noe om at jeg vet når jeg hadde el. Og at jeg derfor ikke aner når termin er. Håper på å få en tidlig ultralyd :p
Ønsker også å se om det er i orden inni der siden jeg mista sist gang.

Hvis du ordner deg time hos en gyn så får du sikkert tidlig ultralyd uansett :) Å du får kanskje til å med flere ultralyder igjennom svangerskapet også :)

Prøv i vei :)

Det kan nok hende det går pga utskrapningen din :) hvis ikke er det mange jordmødre som gir tidlig UL for 200-300kr:)

ingen problem å få ul hvis du går til privat gyn :)

Her i området koster det 700kr for privat ul. Så tenker jeg prøver å få gjennom legen i første omgang :)

Er en kvinnelig lege her som det ryktes at "kaster" ultralyder etter gravide. Hører folk må takke nei til ultralyd hos henne for hun "presser" det på alle. Håper jeg blir sendt til henne ;)

Appen <3

Er en kvinnelig lege her som det ryktes at "kaster" ultralyder etter gravide. Hører folk må takke nei til ultralyd hos henne for hun "presser" det på alle. Håper jeg blir sendt til henne ;)

Appen <3
Du får håpe det ja ;)
Synes forøvrig det er litt rart at man ikke får UL på første kontroll uten at det er en medisinsk begrunnelse. Selv tenkte jeg å begynne å fortelle familie om gravidteten etter første kontroll, men da vil jeg jo veldig gjerne først vite at det faktisk er et hjerte som slår...

Det som var forrige svangerskap var at jeg var på ul i uke 8 og fikk se et bankende hjerte. Men jordmor stusset på at plommesekken var stor... Noen dager etterpå fikk jeg et hormon utslett på magen og nedover lårene. 2 uker etterpå begynte jeg å blø...

Så det jeg egentlig vil se er om plommesekken er uvanlig stor denne gangen og..

Og jeg vet at jeg ikke kommer til å føle meg "sikker" før jeg er minst 12 uker..
Selv om man aldri kan være helt sikker...

Det som var forrige svangerskap var at jeg var på ul i uke 8 og fikk se et bankende hjerte. Men jordmor stusset på at plommesekken var stor... Noen dager etterpå fikk jeg et hormon utslett på magen og nedover lårene. 2 uker etterpå begynte jeg å blø...

Så det jeg egentlig vil se er om plommesekken er uvanlig stor denne gangen og..

Og jeg vet at jeg ikke kommer til å føle meg "sikker" før jeg er minst 12 uker..
Selv om man aldri kan være helt sikker...

Legen min har også ul apparat <3

Back
Topp