Ang. termin

Cameleon

Gift med forumet
Ifølge mens terminen min er jeg 7+3 idag. (syklusene har vært stabile lenge, men hadde SA mnd før unnfangelse, så kan jo hende den er litt ute å kjører!)

På ultralyd når jeg ifølge mens termin var 7+0, sa Gyn. at hun ikke trodde jeg var så langt på vei, noe jeg egentlig hadde regnet med.

Skal på ny UL på onsdag den 22 juli. Dersom jeg får ny termin da, skal jeg forholde meg til den, eller skal jeg bare gå ut fra menstermin frem til ordinær UL?

De vil jo vite terminen på jobb også, for å få igjen sykepenger med NAV, dersom jeg blir sykemeldt..
Hmm! [:)]

For å få penger må de fylle inn termin, så de får jo penger, men jeg var usikker på hvilken termin jeg skulle gi de! [;)]
Men de kan jo bare fylle inn menstermin, men tenke bare jeg skulle høre om det ble feil?

Min lille spire var mindre enn ved 7+0, den var bare 4.1 mm, men får vel vite mer på onsdag! :)

"Vet" jo at jeg blir satt tilbake ved ordinær da? Iallefall om alle de tre tidlige ultralydene sier at jeg er kommet kortere enn ved den ordinære?

Hmm, for et styr! BabyLille kommer nok ut når h*n er klar uansett! [:D]

Jooo

Men jeg var sykemeldt tidlig i svangerskapet, og da vil jobben ha igjen penger, men ifølge nav får de ikke penger om jeg oppgir den terminen jeg fikk på UL, for da var jeg så tidlig i svangerskapet av nav ikke betaler tilbake til jobben..

Hmm.. Jeg vet ikke!

Dessuten er det jo litt kjekt å si at "weehoo, idag er jeg 8 uker!!" Ikke, "idag er jeg endten 6+9, eller 8 uker" [:D]

Har jo litt lyst å ha en termin å forholde meg til jeg også da! [:D] men vet ikke hvilken jeg skal bruke! [8D]

hihi, jaa, nav er noe herk! [:D]

Jobben må vite det for å slippe å betale sykepenger. Når det gjelder sykemelding pga graviditet skal ikke jobben belastes, men Nav betaler alt! Derfor ;)

Derfor mener Nav at terminen har så mye å si.. [&o]

Tok de mål av den lille nå på tidlig ultralyd?Tror dette er ganske nøyaktig altså.
Ved forrige svangerskap ble det gjort det med meg(siden jeg ikke hadde hatt mens på flere mnd) da jeg var 8 uker på vei,og det skilte kun 1 dag fra ordinære ultralyden.

Jeg ville nok stolt på det de sa der hvis de målte og regnet ut en annen termin enn den du har selv.

Jepp, de målte, skal måles på nytt på ønsdag!

Da holder jeg meg nok til ul terminen jeg da! [:D] Takk!

Back
Topp