ang tannlegebesøk ved 3 årsalder og i tilfelle hull

hønepønemor

Gift med forumet
Noen som har opplevd dette?? Var en annen tråd her inne hin dagen som jeg ikke finner igjen, om en som hadde en 5 åring med hull, tenker, noen har sterkere tenner enn andre, ikke alt som ang bare slurv med tannbørsten, her  pusser vi tenner  2 ganger daglig, men alikevell tenker jeg på tenk om de finner hull? Hvordan i all verden skal en treåring f.eks klare å sitte i ro under borring f,eks? får de full narkose da eller?

De gjør ingen ting med hull, de smører på guffe for å forhindre fler hull/større hull osv..de gjør kun noe om det er snakk om smerter for barnet. Storebror hadde begynnende hull og slitasje på flere tenner pga han fikk melk på natta for lenge, de gjorde ingen ting og enden på visa er at det ble full narkose når han var 4, hvor de måtte trekke flere tenner... Synd de ikke gjorde mer litt tidligere egentlig..[:'(]

Rebecca85
Super medlem

Medlem siden: 04.11.2005
Jeg er fra: Østfold
Status: ikke pålogget De gjør ingen ting med hull, de smører på guffe for å forhindre fler hull/større hull osv..de gjør kun noe om det er snakk om smerter for barnet
ORIGINAL: Rebecca85

De gjør ingen ting med hull, de smører på guffe for å forhindre fler hull/større hull osv..de gjør kun noe om det er snakk om smerter for barnet. Storebror hadde begynnende hull og slitasje på flere tenner pga han fikk melk på natta for lenge, de gjorde ingen ting og enden på visa er at det ble full narkose når han var 4, hvor de måtte trekke flere tenner... Synd de ikke gjorde mer litt tidligere egentlig..[:'(]

Huff, ja dritt at de ikke gjorde det da, så det kunne blitt ungått, må ha vært skikkelig fælt! Er sånt jeg er redd for skal skje, får bare håpe på at det ikke gjør det, skjenner jeg kvir meg litt til første tannlege besøket til småen, selv om vi pusser tennene hans dag og kveld, men han hater jo det, så blir jo ikke til at det blir så grundig alltid..

*poff*

huff..men kanskje det egentlig er like greit, når eg tenker meg om..for hvis det ikke gi barnet smerter og hvis litt flour kan forhindre videre utvikling så kan jo det være nok, tenker jo på at full narkose pga et lite hull som må borres, er jo litt dramatisk..og jeg full narkose er jo ikke helt risikofritt heller..Så da er det vel kanskje bedre (i noen tilfeller) å kanskje "vente" til det faktsik er så gale at de må. 

Back
Topp