Ang symptomer

M*

Forumet er livet
VIP
Jeg har brukt P-ring og hatt mensen de siste månedene, så positiv grav.test nå i juli kom som et sjokk. Samtidig har jeg følt meg gravid i flere mnd. Tatt hormonprøver, stoffskifteprøver, sukkersykeprøver - ja, you name it. Vi tok aldri en gravtest da, for jeg hadde jo mensen osv....

Nå som jeg har fått bevist at jeg er gravid, sier magefølelsen min meg at jeg ikke er mer enn 5-6 uker på vei. Dette er jo første mnd jeg ikke har hatt mens. Samtidig så merker jeg ikke noe forskjell på kroppen nå fra tidligere. Det skremmer meg litt. Jeg må tisse masse og jeg har kortere tålmodighet, og enda vondere i bekken/hofter (slitt med dette leenge), men ellers null andre symptomer.

De siste mnd har jeg også måttet tisse masse, vært sliten, veldig sulten, vondt i bekken/rygg/hofter, gått litt opp i vekt, osv.. Så det kan jo være at jeg rett og slett er blitt "vant" til å føle meg sånn, og derfor ikke tenker over forandringene. Men blir litt stressa, for har ikke ømme pupper engang. Føler virkelig ikke store forskjellen fra tidligere, men som sagt; jeg har jo FØLT meg gravid en god stund :S

Har DU mange symptomer?

Jeg har nesten ikke noe symptomer. Merker at jeg enkelte kvelder er bittelitt øm og "tung" i brystene. Er også litt oppblåst enkelte dager, men det kan en jo være utenom graviditet også. Er forresten bare i uke 5. 

Kanskje jeg bare er heldig denne gangen og får en enkel graviditet. Krysser fingrene for at bekkenløsningen holder seg langt unna. 

Lykke til med graviditeten din :) 

No e eg kun i veke 5, og fant ut i går at eg e gravid so ha ikkje merka so mykje egentle... Einaste e at eg e utruleg trøytt, og ha pittelitt ømme bryst :) Håpa verkeleg at da e dei einaste symptoma eg får! Bekkenløysing e eg forberedt på sia eg ha hatt da i dei to andre sv.skapa og.. Berre håpa da ikkje kjem so tidleg og at eg kan greia å fungera ;)

Hmmm.. Jeg har sinnsykt ømme bryster og brystvorter, hormonell (gråter/sint og sur), tisser hele tiden, kvalm og litt vondt i bekkenet.
Regner med at det kommer enda sterkere symptomer neste uke, da er jeg 6 uker på vei. De fleste symptomene mine pleier å komme da...

Føler jeg har haugevis av symptomer, er i dag 7+2, men har merket det i flere uker allerede. Ømme pupper, rar smak i munnen, kvalm HELE dagen, null matlyst, null energi, megatrøtt, oppblåst og utrolig hormonell! Merket ingenting til dette i første svangerskap, så dette er totalt uvant for meg (bort sett fra å være hormonell da, haha).

Back
Topp