Ang symaskiner

Alias

Gift med forumet
Siden jeg alltid har pleid å låne sy-maskin ved behov så tenkte jeg nå å invistere i en selv..
Noen som har peiling på åssen FEIYUE merket på symaskiner er??

hva slags funksjoner/innstillinger bør jeg ha på en maskin? jeg er ikke veldig god på å sy så jeg trenger ikke noe avanserte greier [:D][:D]

FEIYUE FY780 er den jeg har sett på...her er link: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=3170747

Jeg ville tatt turen til en forhandler. Spør om å få prøve litt forskjellig.
Skal du bruke maskinen kun til å legge opp gardiner og kanskje legge opp ei bukse i ny og ne, trenger du rett søm og sikksakk;)

har du derimot litt ambisjoner om å sy litt mer.. Ville jeg absolutt testet ut litt maskiner. Og ikke kjøpt den billigste jeg kom over..

Om du kjøper hos en lokal forhandler får du ofte opplæring av maskinen på kjøpet, og kurs for å komme i gang å sy. Kjøper du på nett får du ikke dette.. Og som nybegynner er opplæring alfa omega spør du meg:)

Jeg hadde ikke kjøpt den. Flere grunner: symaskiner til under tusenlappen er somregel ikke verd mere heller.. Dvs at man antagelig får mer hodebry en gøy med den... Ellers er det det med å kjøpe på nett: ingen opplæring, komplisert med service(ikke det at det hadde vært aktuelt på en så billig maskin...;) og komplisert med reklamsjon...

Jeg har en AEG, er fornøyd med den, ikke altfor komplisert, og et "kjent" og trygt merke. Bilde og info om den:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductMaximage-Popup?ProductSKU=AEG795

Ser den bare koster 1495 over nett fra Elkjøp..

Aldri hørt om det merket der jeg...Og som det sies her, billige maskiner dreper nok oftere sygleden enn de fremmer den...
Men, vet at Janome har bra maskiner fra en overkommelig prisklasse og oppover, og at mange er fornøyd med disse.
Ta turen innom en symaskinbutikk, prøv og spør... Jeg ville nesten ventet og spart litt for å få råd til en litt dyrere maskin, enn å kjøpe en sånn kjempenillig en....

Lykke til!

Er enig i det som skrives, vil ikke anbefale billigmaskin. Er håpløst hvis noe skulle bli ødelagt på den å få deler, ikke opplæring, dårligere kvalitet, mye galt, mindre muligheter, Klarer ikke sy alle typer stoff pent. Ville heller lagt litt mer penger i det og fått en maskin du hadde blitt fornøyd med, er jo noe du skal ha i mange år. Og kjøpt et kjent merke fra en symaskinforhandler, da vet du at det ikke blir store problemer hvis det skulle skje noe selv om mange år.

Har selv en janome easyjeans som jeg er kjempe fornøyd med. Ingen flott maskin, men den er god og enkel å bruke, og lite galt. Ikke bråker den så ille som mange andre gjør heller :)

Lykke til med symaskinvalg, håper du finner en maskin du liker og får mye glede av :)

Back
Topp