Ang. sykt barn og spising

Frøkenkanin

Forelsket i forumet
Vi har en gutt på halvannet år som vanligvis er veldig glad i mat, men sist fredag begynte han å kaste opp og sluttet å spise. Han har også hatt feber, men nå har det gått en uke og alt han spiser i løpet av dagen er et par tskjeer grøt og kanskje to-tre teskjeer med middag. Ellers ingenting så vi har gitt litt sjokolade og brus for at han skal få noe i seg. Men vi liker ikke å gjøre dette. Hvor lenge kan de gå sånn uten mat?? Noen som har lignende erfaringer? Lurer på om han noen gang kommer til å spise normalt igjen. [&:]

ingen som har noe å legge til?

Har sendt pm

sønnen min var sånn også da han var syk. uff, jeg kjenner igjen den følelsen av hjelpeløshet.. vi bare gav han det han fikk i seg, og sørget for at han drakk mye vann og fikk mye kos. etterhvert begynte vi å spise sammen med han hver gang han spiste og gav han maten i handa, sånn at han syns det kanskje var mer moro å spise selv. uansett, aldri moro når de spiser lite [8|]

har dere vert hos legen?så lenge han får i seg veske kan barn klare seg på minimalt med mat.men i over en uke?stakkars liten,håper han blir frisk snart.

ja vi har snakket med lege, men de sier det viktigste er drikke. Så vi får bare se. nå ligger han oppe å vil ikke sove heller. så det ble ikke helt lørdagskvelden vi hadde forestilt oss. [&:]

Drikke er det viktigste ja, og de klarer seg ganske lenge uten særlig mat. Jeg ville prøvd noe litt mer "fornuftig" enn sjokolade. Ikke fornuftig mat i så måte, men noe som inneholder noe som kroppen kan gjøre seg nytte av, litt mer enn sjokolade og brus? Selv loff med syltetøy inneholder mer enn sjokolade...

Men lett er det ikke, og slitsomt for både store og små.

Vi hadde en knert uten matlyst for et par uker siden vi også, men han kasta ikke opp da. Og siden jeg ammer enda, så ble det veldig mye pupp, og lite annet... Spiste litt banan om han fikk en bit i hånda, og vi fikk i ham litt av et 8 mnd middagsglass på kveldene. Bedre enn ikke noe... men som sagt, mye morsmelk da, hvilket er både drikke og næring. Sånnsett greit, siden han bare er 13 mnd. Verre når de er større, og ikke lenger ammes.

Back
Topp