ang sykmelding

Sandbakk

Juni12s Moroklump :)
VIP
Har nå funne ut at siden jeg er delvis sykmeldt,så kan jeg ikke under denne perioden bruke egenmelding på meg selv. Noe jeg synest er det største tull jeg har hørt. En kan jo bli syk,få spysyka osv selv om en er sykmeldt. neida,da må jeg til lege å ordne sykmelding for den/de dagene jeg er syk.
Men noen som vet om dette gjelder barna også? Altså at jeg ikke kan bruke egenmelding på barna under sykemeldingen?

Hei

Sitter i det samme selv, du kan ta barn syk dager selv om du er sykemeldt.

Men du kan også bruke egenmelding på deg selv, men tror de foretrekker en større sykemelding...

Ja, oppdaget nettopp det samme! Er sykemeldt 20 %, og var borte 2 dager i forbindelse med en virusinfeksjon. Helt merkelig regel! Men nå vet jeg i hvertfall at jeg må ringe legen hvis jeg blir syk en annen gang. Det gjorde jeg ikke sist, og det skapte endel trøbbel...

Men sykt barn dager går helt som vanlig:)

Om man er sykemeldt delvis så er det ikke lov å ta ut egenmelding pga egen sykdom. Det er sånn reglene er.. Helt idiotisk spør du meg som dere nevnte over så kan man få spysyken osv, men da er det bare å ringe legen så han/hun kan sykemelde deg 100% for den/de dagene..

Back
Topp