Ang. sykmelding...

Soveglad24

Forelsket i forumet
Jeg jobber fullt nå, og er så sinnsykt trøtt og sliten. Sover lite på natten.  Føler likevel det ikke er god nok grunn for å vere borte fra jobb. Presser meg gjennom dagene og tar en middagslur når jeg kommer hjem... Så huset, og jentungen får lite tid [:'(]
 
Noen som er sykmeldt av å vere trøtt og sliten? Jeg er jo i god form ellers.
 
har vært dykemeldt av de grunnene siden midten av desember. Siden jeg ikke var oppegående nok til å ta meg av vesla når jeg kom hjem fra jobb og hentet henne i barnehagen.
Så nå får jeg slappet av på dagtid så jeg orker å gi henne den oppmerksomheten hun trenger når hun kommer hjem. [:)]
 
Bedre om du er sykemeldt fra jobb, så du kan gi vesle jenta di det hun trenger/fortjener av oppmerksomhet [:)]
 
Synes det er viktig at du ikke sliter deg ut nå, bedre å få en sykmelding og ha litt overskudd [:)]
Så håper jeg du har en fornuftig lege.
 
Synes det er vanskelig å få sykemelding her. Sist hadde jeg UVI og veldige smerter og skulle på 3 nattevakter. Da sa legen "ja vi er som regel snille med gravide"... Det virket på han som at jeg ikke var syk liksom. Han gav meg sykemelding i 3 dager, men følte meg som en tulling når jeg gikk ut.
 
Så har jeg hatt en sykmelding til og da varte den noen dager, og synes det var like vanskelig den gangen. Måtte liksom si "at jordmor mente jeg burde sykmelde meg" før jeg fikk sykemelding...
 
jeg har svangerskapspenge-ordningen av samme årsak[:)] du har i tillegg ei å ta deg av når du kommer hjem, så syns absolutt du kan trappe ned på jobb med god samvittighet! Lytt til kroppen din[:)] Kan du ikke få jordmor til å skrive sykemelding, hvis legen er teit? (kan jordmødre skrive sykemleding...?)
 
Hmm... kanskje jeg må ta en tlf til legen.. åh har ikke lyst
 
Noen som er sykmeldt pga lite overskudd? Jeg er 19 uker på vei og føler at livet består av jobb/tog og sofa/seng. Flere? Bør jeg vurdere en sykmelding for å få litt hvile/ro? Noen tips?
Har en stående arbeid, går hele dagen og har en del tunge løft og stress.
 
Jeg synes absolutt alle skal be legen om en sykemelding hvis de trenger det.
Ingen takker deg for at du presser deg, og den slitsomme tiden er langt ifra over når svangerskapet er over, og du trenger energi til tiden etterpå.
Det er ikke ditt ansvar hva som skjer på jobben, det finnes alltid vikarer.
(Nei, ingen er så viktige eller uerstattelige at det ikke kan settes inn en vikar.)

Aldri ha dårlig samvittighet for at du setter helsen, familien og babyen først!
 
Back
Topp