ang sykemld

~Lille lilla Snodig~

Elsker forumet
når man er 100% sykemld, da kan man vel ikke ta på seg jobber et annet sted??

Jo det går an, men spørs vel hva man er sykemeldt for.
Jeg var sykemeldt fra en plass en gang pga dårlige arbeidsforhold å jobbet da en annen plass.

Er vel ingen lov om det tror jeg men er du sykemeldt så er du det.
Vet om ei som var sykemeldt og brukten den i den vanlige jobben og der hun er selvstedig så jobbet hun som bare det.
Blir feil.

Man kan jobbe et annet sted jo, man er kun sykmld fra den ene jobben. Men det kan hende at ab.giver som du er sykld fra ikke vil at du jobber noe annet sted om du er sykmld. Dette skal stå kontrakten din.

Jeg var selv sykmld fra min tidligere jobb i Oslo kommune, og la oss si det sånn at de var ikke fornøyd med at jeg jobbet et annet sted da. Risikerte å miste jobben...

jo, jeg tror du kan det altså, jeg hadde 2 jobber mens jeg var gravid, og de tre siste månedene ble jeg 100%sykemeldt fra den ene jobben pga arbeidsoppgavene..mye tung løfting,lange dager og mye ståing, den andre jobben kunne jeg fint jobbe i ut hele svangerskapet, fikk beskjed om at det var greit ihvertfall[:)]

men om du er 100% sykemeldt, hvordan gjør du det slik at det ikke blir trygdesvindel??

ORIGINAL: *Andrea*

men om du er 100% sykemeldt, hvordan gjør du det slik at det ikke blir trygdesvindel??

Det er ikke trygdesvindel!

Jeg har snakket med trygdekontoret om det mange ganger pga jeg sto oppi det samme selv.

Ring trygdekontoret da om du er usikker.

ORIGINAL: Schmoopy

Jeg har snakket med trygdekontoret om det mange ganger pga jeg sto oppi det samme selv.

Nei he he greit det ikke så sinna da[;)] 

ORIGINAL: Schmoopy

Nei he he greit det ikke så sinna da[;)] 

Hehe, var ikke sinna, sorry om det kom frem sånn![:D]

Som sagt jeg snakket med nav 1000 ganger om akkurat det, for jeg også var redd for trygdesvindel og slik. De sa man er sykmld fra den jobben man leverer sykmld til, man kan jobbe i en annen om man har det.

Jeg gikk så lenge sykmld i "hovedjobben" min at jeg gikk over på rehabiliteringspenger, fikk t.o.m rehab selv om jeg jobbet i den andre jobben min. De trakk meg bare det jeg tjente i jobb nr 2 fra rehab pengene[;)]

jeg var jo sykemeldt pga arbeidsoppgavene, og arbeidsgiveren min hadde ikke noe alternativ til meg...mens den andre jobben min var en jobb med kortere vakter og hvor jeg kunne sitte/stå som jeg ville, ta små pauser når jeg trengte det osv, så den var jo ikke noe problem for meg å utføre,var jo ingen grunn til at jeg skulle sykemeldes fra den og[:)] snakket med trygdekontoret,fastlegen,arbeidsgiver osv, så det var lov ihvertfall=)

Det hørtes rart ut.. Det vil i praksis si at du kan motta full lønn i sykepenger det da, og i tillegg ha full jobb et annet sted?

Jeg skjønner det når man har to deltidsjobber, der man bare kan greie den ene. Men ikke 100% stilling??

ORIGINAL: ~devilishious~

ORIGINAL: liten*venn

Det hørtes rart ut.. Det vil i praksis si at du kan motta full lønn i sykepenger det da, og i tillegg ha full jobb et annet sted?

Jeg skjønner det når man har to deltidsjobber, der man bare kan greie den ene. Men ikke 100% stilling??

Noen mennesker jobber "døgnet rundt"..
Tror broren min jobba noe som tilsvarte 300% stilling på mcdonalds for et par år tilbake..

Ja, det er jo greitt. Men ikke å motta 100 % sykepenger samtidig??
På Nav sine sider står det at det er lov å jobbe når man er sykemeldt, men da som gradert eller aktiv sykemeldt;
Fra NAV;

"Visste du at du kan arbeide selv om du er sykmeldt?
Publisert: 28.09.06
Ordninger som aktiv og gradert sykmelding gjør dette mulig.

Er du sykmeldt kan du i noen tilfeller likevel delta i aktiviteter på arbeidsplassen når dette er avtalt med NAV. Er du ansatt i en IA-virksomhet, kan aktiv sykmelding startes uten forhåndsgodkjenning.
Gradert sykmelding skal brukes dersom du kan utføre deler av dine vanlige arbeidsoppgaver, enten ved å arbeide redusert tid eller ved å bruke lenger tid på å utføre arbeidsoppgavene."

Back
Topp