ang. sykemelding

Fru Lotten

Forumet er livet
Jeg har vært sykemeldt t.o.m i dag. Hadde avtale med legen om at hun skulle ringe meg i dag. Ringte legekontoret etter lunsj for å være sikker på at hun ville ringe meg. Joda,det sto i memoen hennes det, så hun skulle ringe. Men det har hun ikke gjort...Hun er forholdsvis distre da, det er ikkenoe nytt...

Men da lurer jeg da-må jo få ringt ned på mandag-kan hun skrive SM tilbake da? Sånn at den gjelder i helga også? Jeg har arbeidshelg i helga, men er absolutt ikke i stand til å gå på jobb...
Og det blir jo for dumt for arbeidsgiver også, om vi må begynne på ny arbeidsgiverperiode på mandag...

Arbeidsgiver trenger ikke betale for nye periode. Legen din tilbake daterer syker meldingen din. Eg har nettopp snakka med min jobb og trygdekontor. Siden eg var sykemeldt før  ferien og ble sykemeldt etter mine tre uker ferie. Arbeidsgiver slapp da og betale siden eg var gravid og håpte at eg skulle bli bedre etter ferien . Men fikk jo litt kjeft for at eg ikke var sykemeldt i ferien av trygdekontoret. Men alle gravide håper vel på at kvalmen skal gå over i løpet av de første månedene.

Så slapp av , du lager ikke mer utgifter for arbeidsplassen din.

Takk! var det jeg trodde også, måtte bare være sikker!

Back
Topp