Ang. Sykemelding

Prøvernr3

Glad i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Er det ok å få en 50 % sykemelding fordi man er sliten? Jeg har ingen spesielle plager egentlig, men er til tider så sliten at jeg bare har lyst å grine... Er alene med storesøster fra mandag til torsdag kveld, jobber nå 80% (hver dag fra 9-15)! Ganske krevende jobb som miljøterapeut... Bare føler jeg burde "holde ut" en stund til! Er to mnd til Permisjonsstart! Hva syns dere, sånn helt ærlig?

Tenker at det viktigste er å ta vere på seg selv og babyen jeg. Høyrer at det variererveldig om en får sykemelding eller ikke, da leger er svært forskjellige. Men ville om jeg var deg, fått en legetime å fortalt hvordan du har det. Grett å få hvilt noe ut før babyen kommer også trenger det overskuddet en kan ha da!

Sent from my iPad using BV Forum

Hvis legen mener det er grunnlag for det så er det det. Å være sliten som gravid er noe annet enn å være sliten som ikke-gravid :)

Husk at du ikke bare har deg selv og ta vare på både en inni deg, og en utenfor.. - jeg jobber 50% nå, og det er MER enn nok for meg. Har jo over 12 uker igjen til termin men hadde aldri klart mer..
Snakk med legen din, det er viktig å ta vare på deg selv <3
Og husk, det er legen som sykemelder deg, ikke du dersom noen skulle si noe på det :-)

Tenk på at det kommer en ganske slitsom tid nettop etter at babyen har kommet, det er ingen hemmelighet...
Så for alt del, ikke slit deg ut nå, og sitt igjen dobbelt sliten etter ett par våkennetter og ammedøgn..
Snakker av erfaring, har vært å sliten at jeg ikke har fått til amming, og har fått fødselsdepresjoner 2 ganger fordi jeg ikke har tenkt på å lade opp til barseltiden :)

Det er viktig å lytte til kroppen, og ta dens signaler. Hadde fortalt legen hvirdan du har det, og at du kjenner økt behov for hvile!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg er 100% sykmeldt pga jeg er sliten og trøtt. Og i jobb så fungerer jeg ikke hjemme..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg blir 100 % sykmeldt fra i dag. Har vært i jobb i kun ca 60 % i en årrekke nå, men nå orker jeg rett og slett ikke mer. Jeg har riktignok bekkenlåsning også, men største grunnen til syemeldinga nå, er at jeg er totalt utslitt! Jeg fungerer ikke noe sted, og trenger hvile før fødselen. I god tid.

Jeg har hatt total meltdown hos legen i dag. Har jobbet 100% til nå, men får 20% sykemelding fra i morgen. Fordi jeg er sliten, han sa at han ikke vil nøle med å øke den om jeg føler for det. Men vil vente å se om det hjelper med litt først....

Så syntes ikke det er feil å spørre legen om 50% nei. :)

Jeg har hatt total meltdown hos legen i dag. Har jobbet 100% til nå, men får 20% sykemelding fra i morgen. Fordi jeg er sliten, han sa at han ikke vil nøle med å øke den om jeg føler for det. Men vil vente å se om det hjelper med litt først....

Så syntes ikke det er feil å spørre legen om 50% nei. :)
God bedring ❤️
Er så viktig å lytte til kroppen sin.
Jeg kommer ikke til å nøle å be om sykemeld dersom/når det trengs.

God bedring ❤️
Er så viktig å lytte til kroppen sin.
Jeg kommer ikke til å nøle å be om sykemeld dersom/når det trengs.
Takk. Legen min sa at han viste at jeg led av flinkpikesyndromet. Så han sa at det måtte jeg slutte med. :p så gjelder nok flere av oss her inne. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det synes jeg så aboslutt.

Ikke press deg mer enn du føler du klarer! Det gjorde jeg, for legen meinte jeg skulle prøve litt mer og litt mer. Var konstant sliten og hadde mye kynnere på jobb, endte med blødning og full sjukehussjekk. De på sjukehuset mente jeg burde blitt sjukemeldt lenge før. Så da fikk jeg 100%. Viktig at du lytter til kroppen din. Bare du som veit hvordan den er! Lykketil :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar alle sammen :) jeg tror ikke legen min holder igjen om jeg snakker skikkelig med han, så er ganske sikker på at jeg får sykemelding hvis jeg spør! Jeg tror det kan være litt lurt, for etter bare to fulle dager nå er jeg supersliten! Har masse kynnere og småmurrer i ryggen... Godt med time på mandag!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Legen min har ikke forståelse for "sliten": "Hva mener du med sliten? Hvordan sliten da?"...så hun ville ikke sykmelde meg mer. Men da hadde jeg fått tre måneder da. Men jordmor skrev "jobbsituasjonen medfører risiko for prematurfødsel" på sekundet, så nå får jeg svangerskapspenger isteden

Jeg opplever nesten ett press om å bli sykemeldt, både fra lege og fysioterapeut! Virker som det er veldig rart at jeg jobber 100% enda... Snart gir jeg etter for presset også kjenner jeg, bekkenplager i både rygg og symfyse, i tillegg til oppkast noen ganger i uken og ekstremt trøtt!
Synes du godt kan sykemelde deg om du føler du har behov for det!

Back
Topp