• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ang sykemelding

• Trådstarter Trådstarter Frk.Celin
  • Opprettet Opprettet
F

Frk.Celin

Guest
Noen som vet om arbeidsgiver skal betale de første 14 eller 16 dagene?? Før nav tar over?

Jeg er vikar og skal egentlig jobbe en rød dag i påsken, men har nå blitt sykemeldt i 2 uker. Jeg får jo betalt for de vaktene jeg er satt opp på, men må arbeidsgiver betale meg som det var en vanlig dag eller som en rød dag? [:)]

Tror du bare får betalt for vanlig vakt. Jeg opplevde i hvertfall det da jeg ble sykmeldt og det var rød dag et sted jeg arbeidet.

Man får ikke tillegget for helligdag om man ikke fysisk er der, mener jeg.. Men får betalt for vakta ja, men ikke helligdagstillegget.. Tror jeg!

ORIGINAL: Almyrida81

Man får ikke tillegget for helligdag om man ikke fysisk er der, mener jeg.. Men får betalt for vakta ja, men ikke helligdagstillegget.. Tror jeg!

Det får vi iallefall i kommunen og på sykehuset.

ORIGINAL: [Hildemor]

DU fikk betalt for helligdag? Jobber i kommunen

Det er de 16 første dagene og vi får betalt både vakt og helligdagstillegg. (Hvis vi var sykemeldt, ved egenmelding fikk vi ikke!)

ORIGINAL: Frk.Celin

ORIGINAL: [Hildemor]

DU fikk betalt for helligdag? Jobber i kommunen

Hadde omgangssyken da jeg skulle jobbe natt til 1 nyttårsdag på sykehuset, og jeg fikk tillegget for det og når jeg var sykemeldt da jeg jobbet i kommunen, fikk jeg og helligdagstillegget[:)]

jo, det gjør jeg iallefall.. skal ha det iallefall.. er ikke som alle andre arb.plasser der jeg jobber.. der lager de egne regler for hver ansatt...

Back
Topp