Ang. sykemeldig for sykt barn

suprAnirac

Forumet er livet
Er det slik at det ikke lengere er lov til å skrive ut sykemelding til ene foreldrene, når barnet er sykt???

Hva om en ikke har igjen mere egenmeldingsdager???

Dytter litt

Da liam hadde bronkitt og ørebettendelse ,så var min sambo nødt å ta seg fri ,for hvis ikke barnet har en livstruende sykdom og kan dø ,så får du ikke sykemeld ,og i mitt tilfelle ,så har jeg akuratt fått ny jobb ,og ikke opptjent rett til å ha egenmeldinger.....

syns det er heeeelt bak mål.....[:@]

Ja, jeg forstår ikke dette systemet her.
Om de skal bli så A4, så må de da øke egenmeldings dagene på barnet da.

Søstra mi sin unge, ble 1 år i Desember. Han fikk diagnosen kolikk når han var 5 uker gammel. De har slitt med det konstant til han var 6 mnd, Det var hver bidige kveld og natt. Etter 6 mnd, så var det i mere perioder.
Nå er han 15 mnd og sliter fortsatt med "kolikk", det er det han har, men når han er så gammel kaller de det ikke kolikk lengere.
Men det er fortsatt nattevåk. Han remer høyt i perioder.
Nå har han også forstått at brødskiver og grøt, gjør at han får mere vondt i magen, så han kniper igjen munnen. Har ikke spist grøt og brød på over en uke.
kun youghert, drikke, frukt, etc. Det er jo ingen tingen å leve av i lengden.

Min søster er helt utslitt, samma med mannen å. De har snart brukt opp sine egenmeld dager, og får ikke sykmeld. De jobber begge to. De greier ikke å fungere som normalt lengere. Snart går de på en smell.
Gutten gråter jo på kveld og natt. Som oftes fin på dagen, men han kan jo ikke dra i barnehagen, når natten har vert slik! Han må jo få sove han også!

Han står på venteliste for utredning for magen, men fram til da...

Wha to do?

Mor og far har 12 dager hver. Tilsammen 24 dager. Alenemor eller alenefar har 24 dager.

24 dager er ikke mye med tanke på hvor mye syker de etter de begynner i barnehage, og fram til 3 års alder.

(les innlegg 5)

da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort....
syns at i sånne tilfeller kunne man fått sykemelding...

kan de ikke prate med legen i håp om at han forstår ,og sykemelde endte mor eller far....

eller så hadde jeg faka vondt i magen eller noe sånnt tror jeg ,å fått meg sykemelding på den måten...

ORIGINAL: poca og krapylet

da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort....
syns at i sånne tilfeller kunne man fått sykemelding...

kan de ikke prate med legen i håp om at han forstår ,og sykemelde endte mor eller far....

eller så hadde jeg faka vondt i magen eller noe sånnt tror jeg ,å fått meg sykemelding på den måten...

Systemet er alt for A4.
Ved alvorlige og lagvarige tilfeller så bør en jo få sykemeld!?!

Ja hun skal tigge til legen over påske... men kontordama sa nei, og at de er strenge på dette. (det har jeg lest via bv også)

Hva gjør man da... når ungen atter er syk og en en er fri for egenmeld. Levere de på legekontoret?[8|] Og så dra på jobb...

jeg hadde bestillt time til meg selv ,og klaga på alt fra hodepine til mageverk hvis det hadde gått så langt...jeg hadde ike nølt engang....hadde krevd sykemelding ...sagt at jeg ikke hadde klart gå på jobb...

syns det er idioti at man ikke skal få sykemelding før det står på pairet at ditt barn har en dødelig sykdom før man få sykemelding....[:@][:@]

ORIGINAL: neflonde og prinsen

ut i fra det du skriver mht at det er grøt og brød han reagerer på, så høres det nesten ut som om det kan være søliaki han har... har han løs avføring også? eller er den lik? Håper de får utredning snart... for i lengden vil ikke dette gå...
Hvis han er slik om natten men fin om dagen, ville jeg sendt han i barnehagen, for han kan jo sove selv om han er der?

Nei det er ikke fast føde han reagerer på. Han får vondere av fast føde!

Gutten er helt utslitt på dagen. Han sliter med magen da og, så han surver. Men gråter ikke. Hvis han er i b.hg. så opptar han en av personalet. De ringer da i ett sett til min søster på jobb. Han har det bedre hjemme hos sin mor, enn en støyete barnehage, med fullt kjør!
Min søster kan ikke dra på jobb uten søvn hun heller! Hun jobber med syke barn, så nei, hun MÅ være våken og opplagt.

ORIGINAL: ~monicola~

ORIGINAL: suprAnirac
Hva gjør man da... når ungen atter er syk og en en er fri for egenmeld.

Det er en mulighet å gå i dialog med arbeidsgiveren sin da. De er ikke alltid urimelige. Hos oss har foreldre som har kommet opp i slike situasjoner tatt kontakt og det har ALDRI vært noe problem å hjelpe foreldrene. De får den tiden de trenger for å hente seg inn/få barna friske. Til gjengjeld får arbeidsgiverene optimistiske foreldre og som gjerne yter litt ekstra nå barn er friske og overskudd tilbake.
Ingen arbeidsgiver er tjent med å ikke være fleksibel her.

ok. Ja. Det er jo en ide. Det skal jeg nevne for min søster. Takk. (hun jobber i komunen da, men vi får være opptimistiske[;)])

Men det er jo ikke snakk om en liten periode, De periodene kommer og går. nå har det var en uke med denne kolikken. Kanskje er det over snart, men kanskje går det en uke til. Så kan han være fin i 3 dager til 3 uker, så er det på'n igjen.

Det kommer så brått også, uten forvarsel. Plutselig på natta så begynner han, våkner med ett illskrik, og det varer og det varer, til utpå morgenen. Så er dte på'n igjen på kvelden.[&:]

ORIGINAL: Mrs.Black Beauty

ORIGINAL: poca og krapylet

jeg hadde bestillt time til meg selv ,og klaga på alt fra hodepine til mageverk hvis det hadde gått så langt...jeg hadde ike nølt engang....hadde krevd sykemelding ...sagt at jeg ikke hadde klart gå på jobb...

syns det er idioti at man ikke skal få sykemelding før det står på pairet at ditt barn har en dødelig sykdom før man få sykemelding....[:@][:@]

skal til legen i dag jeg og si det.. kelly har vært syk i over 1 uke, og jeg har pørvd å nådd legen min hver dag siden forrige tirsdag, så nå fikk jeg time og KREVER en sykemelding, får skikkelig skylde på hodepine og psykisk nedslitt..

du burde nesten gjøre det....ta det på deg selv ,og ikke nevn om kelly er syk...da får du ikke....

Back
Topp