ang sydentur

x1xBeautiful Nightmare

Glad i forumet
Hvordan er det med å fly nå? Jeg er 33 uker på veg imorgen... jeg og sambo kom til å snakke om at det hadde vært veldig godt å bare tatt en uke fri fra alt nå før bebbin kommer og nyte litt varme og sol...
Bare en uke, en sånn billigtur... Men så var det det derre flyet da...[8|]

Gjelder ikke flyforbudet fra 34 el. 36 da tro?[8|] tror det kan variere litt fra flyselskap til flyselskap også, så sikert lurt å undersøke det enkelte. Også er det lurt å sjekke hva reiseforsikringen din dekker av med. behandling i svangerskapet.

Du må sjekke med flyselskapet, noen flyr gravide fram til uke 36 mener jeg å huske, mens andre setter grensa på uke 34, og noen enda tidligere. Så det kommer helt an på hvem du evnt skal fly med.

jeg fant det[:D] 

Hva gjelder for gravide?

Det er ikke noe problem å fly når du er gravid. Imidlertid gjelder det visse regler, avhengig av hvor langt du skal reise og hvor lang tid det er igjen til barnets fødsel. Du kan reise ubegrenset frem til uke 32 (8 uker før fødselen). Flygning kan også tillates mellom uke 33 og 36 dersom det kan fremvises en legeerklæring som bekrefter at det ikke foreligger noen problemer. I slike tilfeller anbefaler vi at reisen ikke overstiger 4 timer. Fra og med uke 37 er flygning ikke tillatt om bord på Novair.

...så visst vi drar 5.mai (som ser ut til å være den billigeste datoen til egypt) da rekker jeg det akkuratt da[8D] æææh.. nei nå blir jeg nervøs..ser for meg at jeg føder på flyet[:D][:D][:o] 

visst vi drar 5.mai vil jeg være i uke 36+1 når vi drar hjem..så da går det akkuratt...
kjenner jeg blir litt nærvøs her nå...[8D] skrekkblandet fryd...

Back
Topp