ang sur melk

nancy drew

Forumet er livet
hva kan jeg lage av melk som er sur??? oppdaget plutselig at all melken i kjøleskapet mitt er blitt sur... 

Trodde sur melk burde kastes jeg.. Er den sur eller bare utgått på dato?

gått ut men en dag... men har ikke vært åpen... syns jeg har hørt at man kan lage vafler eller pannekaker av det, men blei litt usikker... noen som har prøvd det

ORIGINAL: nancy drew

gått ut men en dag... men har ikke vært åpen... syns jeg har hørt at man kan lage vafler eller pannekaker av det, men blei litt usikker... noen som har prøvd det

du kan det ja... eller bruke det i saus...[:)]

Melk som har gått ut 1 dag på dato og ikke r åpna kan fint brukes til vafler, pannekakker og sånt ja...

Vaffelrøre, brød, boller.. 

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Uopna melk så gjekk ut igår kan FINT brukast te heilt vanlig. Ikkje nødvendigvis vafler å sånt.. Da e jo heilt fine, goe melk..

Ikke bestandig faktisk. Jeg drakk melk jeg trodde ikke hadde gått ut på dato, men den smakte py.... og den hadde bare gått ut dagen før[&:]

Mamma pleier avogtil å lage vafler/lapper/pannekaker og slike ting.
har gått helt fint det, smaker ikke forskjell[:)]

ORIGINAL: DivaX

Uopna melk så gjekk ut igår kan FINT brukast te heilt vanlig. Ikkje nødvendigvis vafler å sånt.. Da e jo heilt fine, goe melk..

Ikke bestandig faktisk. Jeg drakk melk jeg trodde ikke hadde gått ut på dato, men den smakte py.... og den hadde bare gått ut dagen før[&:]

Jeg drakk en melk som var kjøpt i butikken dagen før.. kjenner jeg får brekkninger ennå[:'(]
Nå i denne vinterkulda så holder melka seg bedre.

da prøver jeg å lage vafler av de... er nemlig 2 slike 1,5 litere så syns det er mye melk å kaste bare pgs datoen liksom

helt topp å bake boller av også!

Så sant den ikke er sur, men bare har gått ut på dato, så kan du bruke den.

Temperaturen i kjøleskapet vårt er sånn at melken ikke blir sur før det er gått noen dager... Datoen er egentlig bare så lenge de går god for at melken skal være god. Den trenger altså ikke være dårlig bare fordi datoen har vært.

Men, jeg er ganske skeptisk selv når jeg ser at datoen er "gammel".

Bruk den der den skal varmes opp.
I pannekaker, vafler, saus, grøt, boller, makaronifisk, o.l.

Maja

er melka sur hadde jeg kastet den[&:]

Selv om melka har gått ut på dato en dag betyr ikke det at den er sur. Det er bare til å lukte på den. Du kjenner med en gang når den er sur. Jeg har drukket melk som har gått ut 3 dager på dato, smaker akkuratt likt..

Back
Topp